Dom wydawniczy Short Édition postanowił w dość oryginalny sposób powalczyć o czytelników. W ciągu ostatnich lat, z powodu popularności smartfonów, sprzedaż drukowanych krótkich opowieści znacznie spadła. Francuskie wydawnictwo ma pomysł, który może wskrzesić karierę druku.
W mieście Grenoble wkrótce zainstalowane zostaną automaty, w których będzie można kupić opowiadania. Maszyny będą działać na podobnej zasadzie co automaty z przekąskami i napojami. Wybierasz produkt, płacisz, a już po chwili otrzymujesz świeżo wydrukowane opowiadanie.
Short Édition ma do zaoferowania 600 tytułów. Każda opowieść jest dostępna w trzech wariantach - na 1, 2 lub 5 minut czytania. Na razie literackie automaty pojawią się tylko w Grenoble, lecz zarząd wydawnictwa ma nadzieję, że wkrótce zgłoszą się również inne miasta.
- Opowiadania są ważną częścią naszego życia. Potrzebujemy ich by móc określić kim jesteśmy jako indywidualne jednostki. Coraz więcej ludzi nie umie znaleźć chwili, by usiąść i oddać się lekturze. Dajemy im możliwość 'liźnięcia' opowieści choć przez kilka minut - powiedział Quentin Plepé, szef Short Édition.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.