Producenci kopiują kolor, nazwę i wygląd opakowania. To wystarczy, by zmylić konsumenta. Nieświadomi klienci często nigdy nie zorientują się, że kupili podróbkę lub pomyłkę odkrywają dopiero po odejściu od kasy.
W Polsce 12 proc. konsumentów nie zdaje sobie sprawy z istnienia marek naśladujących - powiedział "Gazecie Wyborczej" Andrzej Falkowski.
Doradzają edukację konsumencką i kampanie informacyjne. Z unijnych danych wynika, że w 2013 roku wartość obrotu podrabianymi towarami wyniosła 338 mld euro, czyli 2,5 proc. całego światowego handlu. A w Unii Europejskiej aż 5 proc. importowanych towarów jest imitacją oryginału.
Naturalnie nabycie takiej wiedzy nie oznacza, że nie będziemy ulegać nieuczciwym praktykom, ale z pewnością pozwoli to nam na świadomą refleksję na temat tego, co dzieje się w naszych głowach, gdy oglądamy towary na półce sklepowej. Dzięki temu możemy wyrabiać sobie prawidłowe i bezpieczne nawyki podejmowania decyzji - powiedział Andrzej Falkowski.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.