Według nieoficjalnych informacji są dwie możliwości. Jedną z nich jest właśnie przeniesienie produkcji części modeli Škody do Niemiec. Jak podaje intellinews.com, prawie pewne jest to, że taki los spotka superba. Limuzyna produkowana jest obecnie w fabryce w Kvasinach. Plan natomiast przewiduje składanie w Emden w Niemczech. Tam z kolei produkuje się teraz volkswagena passata. Druga opcja to podniesienie stawek, jakie Škoda płaci za używanie technologii Volkswagena.
W sprawie przeniesienia produkcji interweniować ma czeski rząd. Na spotkanie z władzami Škoda oraz związkami zawodowymi firmy wybiera się premier Czech Bogusław Sobótka. Władze chcą upewnić się, że wszystkie obiecane inwestycje Volkswagena rzeczywiście będą miały miejsce w Czechach, a produkcja nie zostanie przeniesiona poza granice kraju.
Produkcja w Niemczech będzie kosztować Czechów bardzo dużo. Zdaniem przedstawicieli związków zawodowych Škody pracę przez to może stracić nawet 2 tys. osób.
Volkswagen przejął Skodę w 1991 roku. Najpierw była to marka budżetowa. Z czasem jednak w ofercie pojawiły się auta zupełnie nieodstające od tych sprzedawanych pod marką Volkswagen. Do tego obydwaj producenci korzystają w dużej mierze z tych samych technologii.
Nic jednak dziwnego, że Volkswagen zaczyna patrzyć coraz mniej przychylnym okiem na Škodę. W Polsce to właśnie ten producent jest numerem jeden. Škoda sprzedała od stycznia 45,3 tys. aut, co daje jej 12,74 proc. udziałów w rynku. Dużo dalej za nią jest Toyota (37,9 tys. sprzedanych samochodów), a dopiero na trzeciej lokacie plasuje się Volkswagen (35,6 tys. aut) – podaje Samar.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.