To pierwszy spadek od czasu kryzysu gospodarczego. Rynek produktów luksusowych skurczył się w 2016 roku o 1 proc - wynika z raportu frimy doradczej "Brain & Company". Wcześniej sprzedaż produktów z tego segmentu wzrastała z roku na rok.
Specjaliści wskazują na ataki terrorystyczne jako powód spadków. Najmocniej odczuł to Paryż, który słynie z drogich salonów. Na zakupy przyjeżdżają tam ludzie z całego świata. Duża liczba aktów terrorystycznych we Francji w 2015 i 2016 roku, a także obecność imigrantów miały sprawić, że wiele osób zrezygnowało z zakupowych wycieczek do stolicy Francji.
Teraz rynek towarów luksusowych powoli wraca na wcześniejsze tory. W pierwszym kwartale 2017 odnotował wzrost o 4 proc. Udało się to przede wszystkim dzięki rosnącej chińskiej konsumpcji w tym segmencie.
Branża stawia na millenialsów. To oni mają być w tym roku celem firm oferujących towary z najwyższej półki. Rynek liczy na coraz większy potencjał nabywczy osób, które wychowały się w dobie gadżetów.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.