Fachowa nazwa to metapoznanie. To w nim Patricia Chen, doktorantka ze Stanfordu, upatruje szansy dla wielu uczniów i studentów na szybką poprawę swoich ocen. Nie będzie to zmiana wielka, ale 15 minut podnoszące średnią o pół oceny to gra warta świeczki. Tym bardziej, że wraz z polepszaniem tego podejścia do nauki może być tylko lepiej.
Zbyt często studenci bezmyślnie zagłebiają się w naukę zanim pomyślą, jak to zrobić i bez zrozumienia, dlaczego uczą się tak, a nie inaczej i jak wykorzystać dostępne im zasoby, żeby nauka była efektywna - twierdzi Patricia Chen cytowana przez indy100.com.
*Swoje słowa potwierdziła odpowiednim badaniem. *Jedna grupa studentów miała uczyć się jak zwykle, podczas gdy druga dostała od niej zadanie: mieli 15 minut, żeby pomyśleć jaką ocenę chcą dostać, jak ważne jest to dla nich i jaka jest szansa, że ją dostaną.
Mieli również zastanowić się nad tym, jakie pytania mogą paść na egzaminie i co pomoże im uzyskać potrzebną wiedzę. W porównianiu do grupy, która nie dostała żadnych wskazówek, ci studenci dostali oceny średnio o pół stopnia wyższe.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.