Bohaterka reklamy mylnie sądzi, że jest posiadaczką zwycięskiego losu. Nie chcąc sprawiać jej przykrości, rodzina oraz sąsiedzi utrzymują ją w przekonaniu, że wygrała fortunę i organizują na jej cześć przyjęcie. Reklama wyreżyserowana przez Santiago Zannou spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony internautów - w ciągu zaledwie jednego dnia zyskała niemal 2,8 mln wyświetleń na YouTubie.
To nie pierwsza tak wzruszająca reklama "El Gordo". Jak przypomina portal The Stable, w zeszłym roku loterię promowała animacja autorstwa Leo Burnetta o samotnym stróżu nocnym Justino, która zyskała tytuł najlepszej reklamy świątecznej 2015 r., zdobyła również nagrodę w kategorii Cyber na festiwalu w Cannes.
Historia loterii "El Gordo" sięga 1812 roku. Od tego czasu jest organizowana co roku przez przedsiębiorstwo państwowe Loterías y Apuestas del Estado podlegające ministerstwu finansów i administracji Hiszpanii. Tradycja loterii świątecznej nie została przerwana nawet przez hiszpańską wojnę domową. Aktualnie do wygrania są łącznie 2 miliardy euro.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.