pogoda
Warszawa
aktualizacja 

Tajemnicze impulsy radiowe. Płyną sprawdzić, czy to wrak Boeinga MH370

22

Załoga statku Seabed Constructor nie rzuca ręcznika. Ostatnie miejsce, które sprawdzą, to rejon, skąd odebrano sygnały radiowe mogące pochodzić z czarnych skrzynek zaginionego samolotu Malaysia Airlines.

Tajemnicze impulsy radiowe. Płyną sprawdzić, czy to wrak Boeinga MH370
(PAP/EPA, Ocean Infinity)

Firma wynajęta przez rząd Malezji nie kończy poszukiwań. I to mimo że władze w Kuala Lumpur odrzuciły w poniedziałek prośbę Ocean Infinity, by wydłużyć okres poszukiwań i ogłosiły ich koniec. W ten sposób największa zagadka w historii lotnictwa pozostałaby nierozwiązana.

W środę ogłoszono, że jeszcze przez dwa dni potrwa skanowanie dna morskiego. Poszukiwacze nie płyną w przypadkowym kierunku. Chcą wykorzystać najnowocześniejszy sprzęt, jakim dysponują (m.in. bezzałogowe batyskafy penetrujące otchłań oceanu), by rozwiać najmniejsze wątpliwości.

Ocean Infinity postanowiła sprawdzić ostatnią szansę i wysyła tam statek. Seabed Constructor płynie w rejon, skąd przed czterema laty Chińczycy odebrali sygnały radiowe, które mogły pochodzić z czarnych skrzynek malezyjskiego samolotu. Miały częstotliwość 37,5 kHz, taką samą jak te nadawane przez rejestratory lotów. Doniesienia świeżo po zaginięciu maszyny mówiły również o odnalezionych szczątkach Boeinga w tym rejonie, jednak długie poszukiwania nie przyniosły żadnego rezultatu.

(PAP/EPA, Ocean Infinity)

We wtorek firma przyznała się do porażki pięciomiesięcznej akcji. Jej kontrakt z malezyjskim rządem był skonstruowany na zasadzie "no find - no fee" (nie odnajdą wraku - nie dostaną zapłaty). W przypadku powodzenia Ocean Infinity miała zarobić około 70 milionów dolarów. Teraz jednak przedsiębiorstwo samodzielnie wydłużyło poszukiwania - informuje "The Guardian".

Zobacz także: Zobacz także: Wstrząsająca hipoteza znawców na temat MH370
NA ŻYWO

Brak klipu

Niestety nie udało się załadować filmu, który chcesz obejrzeć.
kod błędu: 51

Mieliśmy świadomość informacji o tych sygnałach radiowych cztery lata temu. Dlatego musimy sami sprawdzić ten rejon, zanim skierujemy się do portu i definitywnie zakończymy naszą misję - powiedział rzecznik Ocean Infinity.

Boeing 777 Malaysia Airlines zniknął z radarów rano 8 marca 2014 roku. Maszyna wystartowała z Kuala Lumpur i zgodnie z planem miała wylądować w Pekinie. Poszukiwania rozpoczęły się niemal od razu. Jednak do tej pory losy samolotu z 239 osobami na pokładzie pozostają zagadką.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
BMW na środku budowy. Zdjęcie samochodu niesie się po sieci
To nie ocieplenie klimatu. Ekspert o pożarach w Biebrzańskim Parku Narodowym
Prasa pisze o "cudzie Franciszka". Czy to zmieni bieg historii?
Robert Lewandowski zdobywa 30. trofeum w karierze
Tak woził ludzi. "Zakaz dalszej jazdy"
Czy Polacy wrócą do Elity hokeja? Pierwszy mecz już w niedzielę
Londyn. Sfrustrowany kierowca wjechał w protestujących aktywistów
W USA zawrzało. Dwulatka została deportowana do Hondurasu bez procesu?
Szokujące sceny w Gorzowie. Do akcji wkroczył zawodnik MMA
Pozuje na ulicach w samej bieliźnie. Tak Ham zbiera na pierścionek zaręczynowy
Leśnicy z Nadleśnictwa Grodzisk pokazali zdjęcie. "Szczyt głupoty"
"Kaskada" spłonęła 44 lata temu. Zginęło 14 osób
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić