Mapa ukazuje różnorodność sloganów mających przyciągnąć turystów. Nie zabrakło na niej również hasła "Move your imagination", czyli "Porusz swoją wyobraźnię", za pomocą którego już od paru lat Polska Organizacja Turystyczna stara się promować nasz kraj.
W podobnym tonie promują się także Niemcy. Swoją ojczyznę określają mianem "po prostu inspirującej". Dla porównania Białoruś zaprasza turystów jako państwo "gościnności bez granic". Niezbyt zaskakujące są z kolei hasła Grecji ("Ponadczasowa klasyka") lub Turcji ("Bądź naszym gościem"). Wielka Brytania ogłasza się z kolei "Ojczyzną niezwykłych chwil".
Całą mapę możecie zobaczyć tutaj.
Dowiadujemy się również, że "Nie ma to jak Australia". Natomiast Kanada przekonuje, by ją "wciąż odkrywać", a USA reklamuje się jako kraj, którym "wszystko jest w zasięgu ręki". Nieco bardziej poetycko jest na południu, gdzie Kolumbia "jest realizmem magicznym", a Peru to oczywiście "kraj Inków". Z kolei w Chile "wszyscy są mile widziani".
Na mapie brakuje wielu afrykańskich państw, nękanych przez wojny i biedę. Wśród nich należy wymienić Libię, Mali, Niger, Angolę, Mauretanię, Somalię czy Demokratyczną Republikę Konga. Dla kontrastu Algieria twierdzi, że oferuje "turystykę dla każdego", Egipt ogłasza się państwem "gdzie wszystko się zaczęło", zaś Kamerun to "cała Afryka w jednym państwie".
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.