3 czerwca przejdzie do historii polskiego taboru kolejowego. Pesa otrzymała dokumenty homologacyjne spalinowych pociągów Link, które zostały wyprodukowane na zamówienie prywatnego przewoźnika Niederbarniemer Eisenbahn (NEB). To pierwszy w historii pojazd kolejowy dopuszczony do ruchu w Niemczech i drugi, po austriackim Integralu, który nie został wyprodukowany u naszych zachodnich sąsiadów. Od teraz aż 9 Linków będzie obsługiwało pasażerów na trasie Berlin-Kostrzyn nad Odrą.
To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylko dlatego, że homologacja ostatecznie otwiera pojazdom Pesy drogę na kolejny rynek zagraniczny – tym razem jeden z największych, bardzo wymagający rynek niemiecki. Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z pierwszych na świecie, która produkując poza Niemcami, uzyskała dopuszczenie na tamtejsze tory - czytamy w oświadczeniu prezesa Pesy Tomasza Zaboklickiego.
*To nie koniec planów Pesy. *Bydgoska firma jest w trakcie realizacji kontraktów dla narodowego przewoźnika Deutsche Bahn. Jednak przed Polakami jeszcze sporo pracy i papierkowej roboty. DB wymaga większej liczby badań niż prywatny przewoźnik, ale liczymy, że i z tym sobie poradzą. Przy okazji tego wydarzenia warto przypomnieć, że firma z Polski przegrała przetarg na dostawę szybkich pociągów dalekobieżnych na kwotę 2,7 miliarda złotych. Wygrało włoskie Pendolino.
Autor: Arkadiusz Puz
Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.