Kampania dotyczy problemu diabetyków. Spot ma wzywać rodziców do zaprzestania karmienia dzieci niezdrowymi przekąskami. Według Food Standards Scotland złe nawyki żywieniowe nabyte w młodości po latach mogą doprowadzić do rozwoju cukrzycy. Wideo przedstawia matkę, która "przekupuje" córkę kawałkiem czekolady, by zachęcić ją do powiedzenia czegoś widzom.
Gdy będę starsza, nadwaga wpłynie na moją pewność siebie. Jestem wtedy narażona na zachorowanie na cukrzycę i urodzenie dzieci może być dla mnie trudne - mówi dziewczynka.
Wielu widzów natychmiast zwróciło uwagę na błąd. Istnieją dwa typy cukrzycy. Pierwszy (insulinozależna) w żadnej mierze nie jest spowodowany nadwagą. Drugi zaś (insulinoniezależna) już zdecydowanie tak. Aż 9 na 10 wszystkich chorych zmaga się z cukrzycą właśnie typu drugiego. Ponadto typ pierwszy występuje wtedy, gdy układ immunologiczny atakuje organizm i niszczy komórki produkujące insulinę. Pacjent musi wtedy regularnie pobierać jej sztuczny odpowiednik.
Rodzice chorujących na hipergilkemię zaapelowali o sprostowanie.
Typ pierwszy cukrzyków nie jest spowodowany jedzeniem czekolady. Ważne, by odróżnić typ pierwszy i drugi w reklamach zdrowia.
To ogłoszenie jest tak złe, nie ma rozróżnienia między cukrzycą typu pierwszego a drugiego, zła edukacja i kampania.
Oto jak obrazić ludzi mających typ pierwszy, to jest fatalnie przemyślana reklama.
Społeczne uprzedzenie i piętno na 400 tys. dorosłych i 29 tys. dzieci z cukrzycą typu pierwszego.
Po licznych skargach FSS zmodyfikowało spot. Na dole ekranu dodano mały napis, mający uściślić, że chodzi o typ drugi cukrzycy.
Jednak niektórym to nie wystarczyło.
Lekko zmienione ogłoszenie nie jest wystarczająco dobre. Komunikat nadal brzmi: czekolada = cukrzyca. Reklama do bani.
Wielka Brytania ma spory problem z nadwagą. Ze względu na wzrost w ostatnich latach liczby otyłych, Wyspy często określa się mianem "grubasa Europy". "Przy kości" jest obecnie prawie co czwarty Brytyjczyk.
Autor: Mateusz Kijek
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.