*Łączne noty nie wyglądają zbyt dobrze. *Ford Mustang dostał 72 proc. punktów za ochronę osób dorosłych, 32 proc. za ochronę dzieci, 64 proc. za ryzykow obrażeń u pieszych i zaledwie 16 procent za systemy bezpieczeństwa.
Samochód miał pierwsze problemy przy zderzeniu lewą częścią przodu. W Mustangu niewystarczająco napełniły się czołowe poduszki powietrzne. W przypadku pełnego uderzenia przodem sportowy Ford otrzymal słabe noty za ochronę pasażera z tyłu. Przy bocznym zderzeniu Mustangowi dostało się za słabą ochronę głowy 10-letniego dziecka.
Sekretarz generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen ma wytłumaczenie dla takich wyników:
Ford nie spodziewał się, że Euro NCAP przetestuje Mustanga i nie zdecydował się na zamontowanie w europejskiej wersji systemów bezpieczeństwa takich jak w amerykańskiej. Takie nastawienie powinno zastanowić klientów Forda niezależnie od tego, czy kupują samochód sportowy, czy zwykłe auto rodzinne.
Ford już zapowiedział, że wprowadzi do auta układy obecne w wersji amerykańskiej. Znajdziemy je w modelu po faceliftingu, który niedługo zadebiutuje w salonach. Wtedy ponownie zostanie przetestowany przez Euro NCAP. Van Ratingen ma jednak obawy, że uzyskanie lepszego wyniku będzie wymagało poważniejszych modyfikacji.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.