Serwis Zuckerberga oficjalnie udostępnił wszystkim użytkownikom możliwość przeglądania aktualności w zmienionej formie. Klasyczny strumień wiadomości możemy zastąpić funkcją "proponowane aktualności”. Wystarczy po lewej stronie w zakładce "Eksploruj" kliknąć na "zobacz więcej" a potem na ikonkę rakiety. Na telefonach komórkowych pokazuje się po kliknięciu w mobilne menu.
Nowość polega na tym, że nowy kanał zawiera informacje ze stron, których wcale nie musimy lubić - czytamy na "The Independent".
Jakość treści wyświetlanych przy klasycznym wyglądzie wielu osobom nie odpowiada. Najnowsze wpisy znajomych, czy śledzonych serwisów pojawiające się po zalogowaniu powoli nudzą. Pojawia się wrażenie, że stale widzimy podobne treści. Dzieje się tak za sprawą algorytmu, który promuje treści ze źródeł, z którymi weszliśmy wcześniej w interakcje.
Nową funkcją również kieruje algorytm. Ten jednak podrzuca nam informacje, które Facebook uważa za interesujące dla nas. I to niekoniecznie z miejsc, które w sieci odwiedzaliśmy. W założeniu kieruje się naszymi upodobaniami. Fan piłki nożnej powinien mieć dużo filmów z boisk, a miłośnik motoryzacji z torów wyścigowych itd. Zabawa z "rakietą" polega na tym, że nigdy do końca nie wiadomo, na co się trafi.
Co z reklamami? Co ciekawe, testując nowy tryb, nie zauważyliśmy tam żadnych treści sponsorowanych. Również dużo rzadziej pojawiały nam się posty ze stron komercyjnych niż w klasycznym układzie. Funkcja była testowana przez wybranych użytkowników od kwietnia. Obecnie jest dostępna dla wszystkich, którzy mają konto w serwisie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.