Ustalenia zostały ogłoszone przez Urzędników Departamentu Stanu. Philip Reeker, zastępca sekretarza stanu ds. Europy i Eurazji, wyjaśnił w rozmowie z agencją AFP, że zamiarem Rosjan było podważenie amerykańskich sił i sojuszy oraz "sianie niezgody".
Zamiarem Rosji jest sianie niezgody i podważanie amerykańskich instytucji oraz sojuszy od wewnątrz, w tym poprzez tajne i przymusowe kampanie wywierania negatywnego wpływu – cytuje Philpa Reekera "France24".
Koronawirus w Chinach: W jaki sposób Rosjanie prowadzili kampanię dezinformacyjną?
Rosjanie mieli prowadzić kampanię dezinformacyjną za pośrednictwem portali społecznościowych. Mieli korzystać z takich serwisów jak Twitter, Facebook i Instagram. Tworzyli w mediach tysiące fałszywych kont, na których zamieszczali fałszywe informacje. Występowały w różnych wersjach językowych – angielskim, hiszpańskim, włoskim, niemieckim i francuskim.
Zdaniem urzędników w ramach kampanii dezinformacyjnej propagowano teorie spiskowe. Ich autorzy przekonywali, że to Stany Zjednoczone stoją za epidemią koronawirusa. Wirus miał zostać stworzony przez CIA w ramach rywalizacji gospodarczej z Chinami. Takie działania nie tylko niszczą wizerunek USA na arenie międzynarodowej, lecz także utrudniają prowadzenie międzynarodowych działań wymierzonych w walkę z chorobą.
Liczba przypadków koronawirusa na całym świecie nie osiągnęła swojego szczytu, więc rosyjska strategia polega na bardzo tanim, ale zarazem efektywnym wykorzystaniu środowiska informacyjnego, aby siać niezgodę między nami a Chinami lub w celach ekonomicznych – "France 24" cytuje jednego z amerykańskich urzędników, który pracuje w departamencie przeciwdziałania propagandzie.
Urzędnicy zwrócili uwagę, że to nie pierwsze tego typu działanie ze strony Rosjan. Jak przypomnieli, w latach 80. XX wieku KGB prowadziło kampanię dezinformacyjną, mającą na celu przekonanie opinii międzynarodowej, że to Amerykanie stworzyli wirusa HIV.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.