Sprawa dotyczy miast o populacji przekraczającej 200 tysięcy osób. Jak podaje "Puls Biznesu", proponowanym wyznacznikiem poziomu emisji spalin mają być informacyjne naklejki umieszczane na samochodach. Z zakazu wjazdu wyłączeni będą mieszkańcy wyróżnionych wcześniej stref oraz pojazdy specjalne.
78 proc. pojazdów to pojazdy o strukturze wiekowej powyżej 10 lat. Średni wiek samochodów w Polsce wynosi, według różnych szacunków, od 14 do 17 lat, co oznacza, że dla wielu z nich emisja spalin jest znacznie wyższa niż standardy Euro 3 (od 2000 r.) lub Euro 4 (od 2005 r.) - można przeczytać w uzasadnieniu projektu.
Liczby są alarmujące. Jak podkreślają w uzasadnieniu projektu posłowie, powołując się na Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami, już w 2013 roku transport drogowy był największym źródłem emisji tlenków azotu (31,8 procent).
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.