Czterech na dziesięciu badanych pracodawców zamierza zorganizować w tym roku dla swoich pracowników spotkanie świąteczne. Nieco mniej przedsiębiorców przekaże zatrudnionym osobom okolicznościowe premie (37 proc.), bony podarunkowe (25 proc.) i prezenty, również te dla rodzin (25 proc.). Oprócz tego 14 proc. pracodawców planuje wzięcie udziału wraz z pracownikami w akcji charytatywnej.
Warto zauważyć, że w gronie polskich przedsiębiorców wzrasta odsetek tych, którzy nie decydują się na żadne inicjatywy z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Jeszcze przed dwoma laty ten odsetek sięgał 9 proc., w zeszłym roku – 12 proc., w tym sięga już 14 proc. – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Mateusz Żydek z Randstad Polska.
*Ile pieniędzy zamierzają wydać pracodawcy na inicjatywy bożonarodzeniowew przeliczeniu na jednego pracownika? *Najczęściej podawane odpowiedzi to 101–200 zł i 201–300 zł (po 16 proc.). Zwraca uwagę, że aż 12 proc. ankietowanych chce przeznaczyć kwotę powyżej 500 zł. Tylko 5 proc. badanych ograniczy się natomiast do 50 zł.
Jeśli chodzi o przekazywane premie i bony towarowe, to nie w każdej firmie dostaną je wszyscy zatrudnieni, w niektórych – tylko wybrane osoby. Poza tym wysokość tych premii i bonów w danej organizacji zazwyczaj będzie różna: jedni pracownicy otrzymają więcej, drudzy – mniej, w zależności np. od zajmowanego stanowiska czy działu, w którym pracują.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.