Mascha Schmerling, twarz kampanii, przyznała, że nazwa akcji prowokuje. Dodaje jednak, że takie właśnie było jej założenie.
Chcemy zaprosić ludzi na spotkanie ze społecznością żydowską, dać im szansę na porozmawianie z nami, twarzą w twarz. Niech przekonają się, że jesteśmy zupełnie normalnymi ludźmi. Nie chcemy być już zawsze postrzegani przez pryzmat Holocaustu - tak Schmerling mówiła w "Deutsche Welle".>
Patronat nad akcją objęła Europejska Akademia Janusza Korczaka w Monachium. Częścią kampanii będą zajęcia edukacyjne w szkołach i na uniwersytetach. W Niemczech żyje dziś ok. 100 tys. Żydów. Przedsięwzięcie jest odpowiedzią na wzrost liczby przestępstw o charakterze antysemickim. Od 2015 roku zanotowano ich nad Renem o 35 proc. więcej w stosunku do lat poprzednich.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.