Dodatkowe 200 zł do emerytury nie jest wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), o czym informuje innpoland.pl. Wniosek o takie świadczenie należy złożyć do komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej właściwego dla siedziby odpowiedniej jednostki OSP.
Dodatek do emerytury wypłacany jest do 15. dnia każdego miesiąca. Osoby, które złożą wniosek do końca września, otrzymają pieniądze z wyrównaniem od miesiąca, w którym przyznano im prawo do świadczenia - czyli nawet od stycznia 2022 roku - zaznaczono.
Jak udowodnić udział w działaniach ratowniczych OSP, GOPR lub TOPR? Wspomniany portal zaznacza, że od 1 stycznia 2022 roku dowód stanowić może dokumentacja prowadzona przez Państwową Straż Pożarną. Jeżeli chodzi natomiast o służbę trwającą od 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2021 roku, to tutaj dowodem może być dokumentacja PSP lub pisemne oświadczenie trojga świadków.
Dla służby, która odbywała się przed 2012 rokiem, koniecznie jest zdobycie pisemnych oświadczeń trojga świadków. Co najmniej jednym ze świadków powinna być osoba, która w danym okresie pełniła funkcje publiczne lub była zatrudniona w urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej. Po sporządzeniu oświadczeń na piśmie powinniśmy udać się do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, który dokumenty zweryfikuje i potwierdzi - spostrzega innpoland.pl.
Kto może dostać 200 zł do emerytury?
By otrzymać 200 zł dodatku do emerytury, należ spełnić takie warunki:
- osiągnąć wiek emerytalny (mężczyźni 65 lat, kobiety 60 lat),
- udokumentować bezpośredni udział w przynajmniej jednych działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych w roku przez okres 25 lat w przypadku mężczyzn i 20 lat w przypadku kobiet,
- złożyć kompletny wniosek o przyznanie świadczenia do właściwego Komendanta Powiatowego/Miejskiego PSP.