W czwartek 1 sierpnia doszło do dużej awarii w banku PKO BP. Klienci od rana zaczęli zgłaszać, że na ich kontach pojawiły się dziwne aktywności.
- Pytanie prawno-bankowe. PKO BP omyłkowo pobrało ode mnie dziś w nocy 173 miliardy pln prowizji. Czy należą mi się odsetki ustawowe od banku (wychodzi około 44 miliony pln/doba), bo nie wiem, jak długie wakacje planować - napisał na platformie X jeden z klientów banku.
Bank zaprzeczył, że to atak hakerski. Według pracowników PKO BP to problemy techniczne, które występują wyłącznie na kontach firmowych - podało radio RMF FM.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Część klientów, którzy zalogowali się rano na swoje konto, mogło przeżyć olbrzymi szok. Zdenerwowani klienci od rana starali się dodzwonić na infolinię banku i prosili o wyjaśnienia. Po kilku godzinach od pierwszych porannych zgłoszeń awarii, bank skomentował sprawę w mediach społecznościowych.
- W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy – to oficjalne oświadczenie banku PKO BP na platformie X.
Bank PKO BP to największy bank uniwersalny w Polsce, spółka akcyjna notowana od 2004 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Został założony 25 października 1948. Oficjalna strona banku chwali się, że ich klientami jest 12 milionów osób. W I kwartale 2024 zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 2 mld zł.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.