Maskotki od Biedronki podbiły serca Polaków. Sporo klientów zbierało naklejki, które następnie wymieniali na pluszaki przypominające zwierzęta.
Dotychczas były trzy edycje akcji. Zabawki uzyskiwaliśmy z serii Gangu Świeżaków, Gangu Słodziaków i Gangu Fajniaków.
Teraz Biedronka ma zaoferować kolejne maskotki. Jak podaje portal Wiadomoscihandlowe.pl, będą one dostępne w serii Gangu Swojaków.
Sama sieć handlowa nie informuje jeszcze o nadchodzącej ofercie. Biuro prasowe nie odpowiedziało na pytania portalu. Informacji o nowych maskotkach również nie otrzymali pracownicy firmy.
Nie oznacza to, że sieć nic nie robi w tym kierunku. Dziennikarze ustalili, że Jeronimo Martins - właściciel Biedronki - wykupił domenę gangswojakow.pl. W ubiegłym tygodniu zgłosił też do rejestracji w Urzędzie Patentowym znak towarowy "Gang swojaków".
Za nową edycją pluszaków przemawia też obecny okres. Biedronka wcześniej dodawała "gangi" do oferty pod koniec wakacji, zwykle w drugiej połowie sierpnia - przypomina portal Wiadomoscihandlowe.pl.
Pierwszy był Gang Świeżaków, który na półkach sklepowych pojawił się w 2016 roku. Dwa lata później sieć zaoferowała zabawki z Gangu Słodziaków, a w 2020 roku - pluszaki z serii Gang Fajniaków.
Promocja na pluszaki to pole do rywalizacji największych dyskontów. Lidl w Portugalii już w 2015 roku zaoferował maskotki za naklejki. W Polsce pałeczkę pierwszeństwa przejęła Biedronka, na co szybko odpowiedziała niemiecka sieć.
Dziś coraz więcej dyskontów oferuje własne maskotki. Przykłady? Klienci POLOmarketu mogą zdobyć POLOzaury. Nieco inną drogą poszedł Kaufland, który zaoferował zabawki przedstawiające postaci z bajek, czyli m.in. Minionki, Shreka, Osła, czy Kota w Butach.