Jeronimo Martins Polska przedstawiło oficjalne sprawozdanie z działalności spółki za rok obrotowy 2020. W ubiegłym roku właściciel sklepów Biedronka zarobił nieco ponad 2,44 mld zł netto. Spółka odnotowała przychody operacyjne w wysokości 61,29 mld zł, gdzie koszty operacyjne wyniosły ok. 58,12 mld zł. Zysk operacyjny uzyskano na poziomie 3,17 mld zł.
Wzrost sprzedaży połączony z korzystniejszą ofertą sprzedażową, zarządzaniem promocjami i ofertą artykułów niebędących w stałym asortymencie, dyscypliną operacyjną oraz dbaniem o wydajność pomogły złagodzić zwiększone koszty związane z pandemią, co umożliwiło w 2020 roku osiągnięcie wskaźnika EBITDA na poziomie 6,92 proc. - informuje w sprawozdaniu zarząd Jeronimo Martins Polska.
Wskaźnik EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych) w 2020 r. wzrósł o 9,9 proc., do wartości 4,23 mld zł. Oznacza to, że po raz pierwszy zysk EBITDA przekroczył 4 mld zł. Właściciel sklepów Biedronka zapłacił 582,56 mln zł podatku dochodowego za 2020 rok.
Spółka wymienia czynniki, które przyczyniły się do osiągnięcia rekordowych wyników w roku pandemii.
Mając na uwadze sytuacje i potrzeby konsumentów spółka wykazała zdolność do adaptacji i nawiązała współpracę z Glovo (firmą specjalizującą się w dostarczaniu wszelkiego rodzaju zakupów do domów). Usługa ta stała się dostępna w 28 największych miastach w Polsce, oferując klientom szeroką gamę produktów Biedronki z dostawą do domu. Inicjatywa ta umożliwia również spółce monitorowanie trendów w preferencjach i potrzebach polskich konsumentów w tym segmencie - czytamy w sprawozdaniu.
Jeronimo Martins Polska szybko reagowała na zmiany w nawykach konsumentów. Ogromne znaczenie miła również realizacja polityki cenowej i promocyjnej w sklepach sieci Biedronka.
Spółka zrealizowała 35 atrakcyjnych i zróżnicowanych kampanii reklamowych. W minionym roku uruchomiono ok. 200 ulotek handlowych i wyprodukowano reklamy telewizyjne, których głównym celem było zwiększenie ruchu w sklepach i zachęcenie klientów do odwiedzin - informuje zarząd.
Sklepy Biedronka wprowadziły na rynek 196 nowych produktów własnych marek, które na stałe pozostały w asortymencie. Istotnym narzędziem wspierającym działalność promocyjną jest karta lojalnościowa "Moja Biedronka". Korzysta z niej już ponad 9 milionów Polaków.
Czytaj także: Marta z Warszawy doszła do pytania za pół miliona w "Milionerach". Nie posłuchała intuicji
Biedronka zatrudnia ponad 70 tys. osób. W 1100 sklepach Biedronki na koniec 2020 r. w Polsce działało 3750 kas samoobsługowych. W 2021 roku Jeronimo Martins Polska planuje wydać 1,5 mld zł m.in. na remonty sklepów i otwarcie 100 nowych placówek, które będą zasilane panelami fotowoltaicznymi.
W 2021 roku wzrost sprzedaży nadal będzie strategicznym celem Biedronki. Spółka za priorytet przyjmuje dalsze spełnianie potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów poprzez ciągłe doskonalenie asortymentu i struktury kategorii oraz rozbudowę sieci poprzez realizację planu otwarcia i remontu sklepów - informuje zarząd spółki.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.