Akcja edukacyjna i bony zakupowe dla klientów o łącznej wartości 7,5 mln złotych - do tego prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Biedronkę. Sieć wprowadzała klientów w błąd organizując promocje, teraz musi ponieść za to konsekwencje.
Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty.
Właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w terminie, nie uznawał roszczeń konsumentów.
Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów - powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Jak dodał Chróstny, zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych.
O terminie rozpoczęcia akcji poinformuje Biedronka. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł.
Spółka przygotuje 500 tys. voucherów. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.