Klamka zapadła. Od października ponad połowa sklepów własnych Carrefour Polska będzie otwarta w każdą niedzielę. Hipermarkety i supermarkety należące do sieci staną się placówkami pocztowymi, dzięki czemu będą mogły legalnie prowadzić sprzedaż - podaje serwis Wiadomości Handlowe.
Przez kilka ostatnich weekendów rozwiązanie było testowane przez Carrefoura w siedmiu lokalizacjach, teraz zapadła decyzja o rozszerzeniu go na kolejne. Usługa odbioru przesyłek kurierskich będzie dostępna w 129 sklepach własnych Carrefoura na około 250. To właśnie te sklepy będą mogły do woli handlować siedem dni w tygodniu.
Jak przypomina serwis, markety te dołączą do kilkuset mniejszych sklepów franczyzowych Carrefour Express, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, które zostały placówkami pocztowymi już jakiś czas temu.
Markety Carrefoura dołączą do licznej konkurencji, która również postawiła na bycie placówkami pocztowymi i przeszła na handel siedem dni w tygodniu. To m.in.: Biedronka, sieć Dino, Lidl, Kaufland. Decyzję o świadczeniu usług pocztowych podpisał również Auchan.
Zakaz handlu do uszczelnienia. Koniec z metodą "na placówkę pocztową"?
Co ciekawe, sklepy decydują się na wykorzystanie tej luki w zakazie handlu, mimo że trwają właśnie prace nad uszczelnieniem przepisów. Obchodzenie zakazu bardzo nie spodobało się "Solidarności", która była autorem ustawy o zakazie handlu. W połowie września Sejm przyjął nowelizację, która ma położyć kres metodzie "na placówkę pocztową".
Nowela przewiduje uszczelnienie zakazu handlu w niedziele tak, by nie omijały go sklepy świadczące usługi pocztowe. Zgodnie z projektem funkcjonować w niedziele będą mogły tylko te placówki, które wykażą, że rzeczywiście zajmują się przede wszystkim usługami pocztowymi, a nie handlem detalicznym - przychody z usług pocztowych będą musiały stanowić ponad 50 proc. pozostałych przychodów danej placówki.
Nowe prawo musi jeszcze przejść przez Senat, a potem trafi do prezydenta. Wychodzi jednak na to, że Polacy są "uszczęśliwiani" zakazem handlu na siłę. 54,9 proc. Polaków opowiada się za całkowitym powrotem handlu w niedziele - wynika z wrześniowego badania firmy UCE Research dla Grupy AdRetail. 35,8 proc. jest przeciwnego zdania, a 9,3 proc. ankietowanych nie zajmuje stanowiska w tej kwestii
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.