Paulina Antoniak
Paulina Antoniak| 

Ceny lotów pójdą w górę. Jest konkretny powód

29

Eksperci prognozują, że ceny biletów lotniczych w niedługim czasie pójdą w górę. Wpływają na to różne czynniki, a jednym z nich są koszty pozostawiania przez przewoźników dużych ilości śladu węglowego. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA ogłosiło podwyżki opłat lotniczych, związanych z praktykami proekologicznymi.

Ceny lotów pójdą w górę. Jest konkretny powód
Ceny lotów pójdą w górę (GETTY, Leonhard Simon)

Już w czerwcu Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA zapowiadało nadchodzące podwyżki, które dotkną pasażerów linii lotniczych.

Jak przewiduje IATA, w obliczu przyszłych regulacji unijnych, takich jak m.in. obowiązek zakupu uprawnień do emisji CO2 dla wszystkich lotów w Unii Europejskiej od 2025 roku, przewoźnicy będą musieli podnieść ceny biletów, aby pokryć rosnące koszty.

Koszty środowiskowe dla linii lotniczych w Europie stają się coraz większą częścią wydatków. A ponieważ rosną też wszystkie inne koszty, pewne linie będą starały się wyodrębnić 'koszty środowiskowe' w cenach biletów, aby przerzucić odpowiedzialność za wyższe taryfy. Z drugiej strony będą coraz agresywniej szukały opłat dodatkowych za usługi, które do niedawna były w cenie – powiedział Dominik Sipiński cytowany przez portal Gazeta Next.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Program Money.pl 13.02 | Samoloty się spóźniają, linie lotnicze odwołują rejsy. Jakie są prawa pasażerów?

Droższe loty. Powodem opłaty środowiskowe

Według eksperta informowanie pasażerów o dodatkowych opłatach środowiskowych może wpłynąć na ich decyzje dotyczące wyboru linii lotniczych. Wśród klientów może tej pojawić się opór wobec dalszego wzrostu kosztów i niezadowolenie z rosnącej liczby dodatkowych opłat.

Wyszczególnianie składników kosztowych i rozbijanie oferty na poszczególne, osobno płatne usługi, to dobra decyzja, bo pasażerowie wiedzą, za co płacą. Jednak w praktyce, zwłaszcza w obecnej sytuacji politycznej, jednostronne pokazywanie, ile 'kosztuje' ochrona środowiska, grozi dalszym nakręceniem antynaukowej kampanii dążącej do redukcji, a nie koniecznego przyspieszenia urealnienia kosztów emisji – tłumaczył Dominik Sipiński.

Przykładem linii lotniczej, która od przyszłego roku wprowadzi opłatę środowiskową jest Lufthansa.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić