Mówiło się, że hiszpańska sieć odzieżowa Sfera może być drugą Zarą, która ma mnóstwo klientów w Polsce. Wspomniana marka zyskiwała uznanie w oczach naszych rodaków, jednak ostatecznie okazało się, że nie jest w stanie dłużej trwać na polskim rynku.
Zamknięto już wszystkie sklepy działające pod szyldem Sfery na terenie naszego kraju. Taka decyzja zapadła po 4,5 latach obecności hiszpańskiej marki w Polsce.
Czytaj także: Tego chcą Polacy. Wyniki sondażu nie zostawiają złudzeń
Wspomniana sieć zawitała do naszego kraju jesienią 2017 roku, na mocy umowy z firmą URW, która jest właścicielem centrów handlowych w Polsce. Pierwsze dwa sklepy Sfery otwarto w galerii Wroclavia oraz w warszawskiej Galerii Mokotów.
Rok później otwarto flagowy salon w warszawskiej Westfield Arkadii. Ten sklep zamknięty został jako pierwszy już wiosną tego roku. Niedawno pozostałe dwa salony Sfery w Polsce też zlikwidowano - podkreśla "Gazeta Finansowa".
Przypomniano też, że lockdowny i pandemia przyczyniły się do tego, że niektóre marki opuściły polskie galerie. Chodzi o takie sieci jak m.in. Camaieu, Promoc czy Orsay.
Sieć Sfera - najważniejsze informacje
Sieć Sfera ma w swojej ofercie odzież i akcesoria dla kobiet oraz mężczyzn. Asortymentem przypomina Zarę, która również wywodzi się z Hiszpanii.
Sfera powstała jako marka własna popularnej hiszpańskiej sieci domów handlowych El Corte Ingles. Ekspansję Sfery rozpoczęto w 2002 roku. Sklepy działające pod tym szyldem pojawiły się m.in. w Meksyku, Portugalii oraz Grecji.
Czytaj także: Minister zdrowia reaguje! Ważna decyzja ws. koronawirusa