Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Paweł Orlikowski | 

Chińska etykieta na polskim mleku. Nietypowa wpadka

7

Niecodzienny widok w jednym z polskich sklepów Tesco. Na półki trafiło mleko Łaciate z chińską etykietą. Klienci zaczęli snuć domysły, że mleko nie mogło trafić do Chin przez koronawirusa, więc trafiło do polskich marketów. Sieć tłumaczy się z pomyłki i wskazuje winnego.

Mleko Łaciate z chińską etykietą trafiło do Tesco w Polsce
Mleko Łaciate z chińską etykietą trafiło do Tesco w Polsce (Facebook)

Zdjęcie Łaciatego z chińską etykietą zamieściła na swoim facebookowym profilu AgroUnia. Widzimy na niej normalny, litrowy karton mleka o 3,8-procentowej zawartości tłuszczu z oryginalnym nadrukiem w języku polskim i angielskim. Na karton naklejona jest natomiast dodatkowa etykieta, w całości w języku chińskim.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

To wywołało szeroką dyskusję w komentarzach na profilu AgroUnii. Od razu pojawiły się domysły, że to mleko miało po prostu trafić na eksport do Chin, ale - być może z powodu koronawirusa - zostało w Polsce i ostatecznie trafiło na półki naszych sklepów.

Sporo było też głosów doceniających fakt, że polskie marki trafiają na tak odległe rynki. Mało kto bowiem ma okazję przekonać się o obecności w Chinach "na własne oczy", bo kraj ten nie jest najtłumniej odwiedzany przez naszych rodaków.

Zobacz także: Obejrzyj: Tesco wycofuje się z Polski. "Przed siecią Netto ciężka praca"

Tłumaczą się z wpadki

Biuro prasowe Tesco Polska tłumaczy Wirtualnej Polsce, że za pomyłkę odpowiada... magazynier partnera handlowego, który popełnił błąd przy wydawaniu towaru.

Jak przekonują przedstawiciele sieci handlowej, dołożą "wszelkich starań, aby w przyszłości nie dochodziło do tego typu zdarzeń". I dodają, że na produkcie są opisy i wszystkie oznaczenia w języku polskim, dlatego może być on sprzedawany w Polsce.

Łaciate jest dostępne na chińskim rynku od kilku lat - nie tylko z chińskimi, doklejonymi etykietami, ale także w kartonach z nadrukiem w tamtejszym języku. Początkowo można je było zamówić tylko przez internet, później trafiło też do dystrybucji w sklepach.

Producent, firma Mlekpol, mocno promuje się w Państwie Środka. Na przykład w 2017 roku zatrudniła na "twarz marki" mistrza olimpijskiego w gimnastyce Pane Chen Yibinga.

W 2018 roku Mlekpol podawał, że Łaciate jest w Chinach trzecim najpopularniejszym importowanym mlekiem, zaraz po niemieckim i australijskim. Oprócz mleka, Mlekpol wysyła też do Chin głównie śmietanki, mleczka smakowe, a także masło i sery.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić