Polskie społeczeństwo starzeje się. Według danych Narodowego Spisu Powszechnego liczba Polaków w 2021 r. wynosiła ok. 38,04 mln, z czego osoby 60+ stanowiły ponad 25 proc. wszystkich (9,7 mln). GUS szacuje, że do 2030 r. liczba seniorów w naszym kraju wzrośnie do poziomu 10,8 mln, a w 2050 r. do 13,7 mln, co będzie odpowiadało niemal 40 proc. ogółu.
Postępująca – szczególnie od wybuchu pandemii COVID-19 – cyfryzacja życia i usług publicznych sprawia, że seniorzy, chcąc być na bieżąco, wciąż muszą zdobywać i doskonalić nowe kompetencje. Jeszcze kilka lat temu widok 70-latka przeglądającego Internet na laptopie czy sprawdzającego stan konta w smartfonie budził niemałą sensację, dziś – zwłaszcza w większych miastach - to w zasadzie norma.
Jak wynika z raportu Fundacji Kobiety e-biznesu "Pokolenie Silvers w e-commerce", aż 86 proc. współczesnych seniorów codziennie korzysta z sieci, a 65 proc. robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu. Co ważne, w zdecydowanej większości samodzielnie (82 proc.).
Pokolenie silvers coraz chętniej korzysta także z nowoczesnych metod płatności. Już 58 proc. badanych wykorzystuje Internet do obsługi bankowości elektronicznej. Szybkie przelewy preferuje 34 proc. respondentów, a wśród marek najlepiej rozpoznawalnych wskazuje BLIKA (17 proc.).
Zarządzaj zadłużeniem w sieci
Jak widać, seniorzy w Internecie stają się coraz ważniejszą grupą społeczną, którą firmy muszą uwzględniać w swoich strategiach rozwojowych i komunikacyjnych. Ważne jest, aby obsługa strony www czy aplikacji była prosta i intuicyjna. Wymogi te doskonale spełnia platforma e-kruk.pl, służąca do samodzielnego zarządzania długami przez osoby, których sprawy prowadzi firma KRUK.
W czasach gigantycznie rosnących cen oraz szalejącej inflacji nietrudno o zadłużenie. KRUK od lat umożliwia Polakom komfortową spłatę zobowiązań. Dzięki platformie internetowej jest to jeszcze łatwiejsze, wygodniejsze oraz dyskretne. Wszystkie formalności można załatwić zdalnie i o dowolnej porze. Co więcej, platforma jest doskonałym narzędziem dla tych, dla których rozmowa z doradcą o finansowych kłopotach może być krępująca i zbyt osobista.
Po zarejestrowaniu konta na stronie e-kruk.pl, otrzymujemy dostęp do naszych spraw obsługiwanych przez firmę KRUK oraz ich aktualny status. Ponadto czytelny wykres pokazuje całkowitą kwotę do zapłaty, już spłaconą sumę oraz wysokość zaległości. Co ważne, online możemy też podpisać porozumienie o rozłożeniu długu na raty. . Osoba zadłużona sama wybiera wysokość rat z zaproponowanego zakresu oraz dopasowuje do swoich potrzeb dzień spłaty. Płatność można realizować w wygodnej dla siebie formie, np. BLIKIEM.
Skorzystaj z pomocy wirtualnej asystentki
Platforma e-kruk.pl od momentu powstania zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników. Korzysta z niej już ponad 100 tys. osób. Warto podkreślić, że od 27 października stanie się to jeszcze bardziej komfortowe. Tego dnia uruchomiona zostanie odświeżona wersja strony z kolejnymi funkcjonalnościami.
Jedną z nowości, która może okazać się szczególnie pomocna m.in. dla seniorów, będzie możliwość skorzystania ze wsparcia wirtualnej asystentki, która pomoże przejść użytkownikowi przez cały proces zawierania ugody online oraz ułatwi korzystanie z platformy.
Dodatkowo w prawym górnym rogu panelu pojawi się specjalne powiadomienie (ikona dzwoneczka), dzięki czemu nie przegapimy żadnej informacji o naszym zadłużeniu. Platforma sama będzie nam przypominała o zbliżającym się terminie spłaty, nowych ustaleniach w sprawie czy możliwości zawarcia porozumienia.
Warto też wspomnieć, że w odświeżonej wersji nasz status w rejestrze ERIF BIG S.A. Krajowym Rejestrze Długów BIG pojawi się tuż po zalogowaniu. Od razu dowiemy się, czy widniejemy w spisie oraz jakie wpisy zostały przekazane na nasz temat.
Seniorze, masz problem z zadłużeniem? Zacznij spłacać i ciesz się spokojnym życiem. Zarejestruj się na platformie e-kruk.pl i zarządzaj swoim długiem przy wsparciu profesjonalistów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.