Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, od dwóch lat około połowę przychodów Telewizji Polskiej stanowi rekompensata abonamentowa, która jest przekazywana w formie obligacji skarbowych. W 2021 r. spółka dostała takie obligacje o wartości 1,71 mld zł. Resort finansów wykupił je w kilku transzach.
Sprzedaż tychże papierów wartościowych odbywała się w transzach, w zależności od bieżących potrzeb płynnościowych i atrakcyjności cen sprzedaży, które były dostępne na rynku - informowała Telewizja Polska w sprawozdaniu.
Do tego należy doliczyć 330 mln zł z bieżących i zaległych opłat abonamentowych, za które odpowiada Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. W sumie Telewizja Polska zarobiła w ubiegłym roku 2,04 mld zł z rekompensaty i abonamentu - podaje portal Wirtualnemedia.pl. To minimalnie mniej niż w 2020 r.
Przychody TVP z reklam zwiększyły się z 654,05 do 708,37 mln zł, natomiast ze sponsoringu ze 116,33 do 135,75 mln zł.
Nadawca jako przyczyny wskazał poprawę koniunktury reklamowej oraz transmisje z piłkarskiego Euro 2020 i letnich igrzysk olimpijskich (obie imprezy przeniesiono z 2020 roku). Łączne wpływy reklamowo-sponsoringowe wzrosły o 9,6 proc. do 884,1 mln zł. Nadal były niższe niż w latach przed epidemią - podał portal Wirtualnemedia.pl.
Spadek rentowności TVP
Z danych powyższego źródła wynika, że duży wzrost kosztów przełożył się na spory spadek zysków TVP. "Zysk sprzedażowy brutto zmalał z 470,19 do 130,59 mln zł, zysk operacyjny - z 327,34 do 47,18 mln zł, a zysk netto - ze 198,32 do 3,89 mln zł" - podają Wirtualnemedia.pl. W tym roku Telewizja Polska planuje wzrost przychodów do 3,42 mld zł. TVP stara się zaoszczędzić m.in. na pensjach, w porównaniu z planem na ubiegły rok obcięto wynagrodzenia o 66,7 mln zł, o 31,6 tys. zł - honoraria pracowników i współpracowników.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.