pogoda
Warszawa
26°
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera | 

Dramat w polskich firmach. Ten problem ma 25 proc. pracowników

535

Najnowsze badanie nie zostawia wątpliwości. Statystyczny Kowalski coraz mniej angażuje się w pracę. Pod tym względem Polska znacząco odchodzi od światowej normy. W firmach powinien zapalić się sygnał ostrzegawczy.

Dramat w polskich firmach. Ten problem ma 25 proc. pracowników
Kowalski nie angażuje się w pracę. Firmy mają problem (Unsplash.com, Yasmina H)

Wyniki przedstawionego właśnie "Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021" nie wystawiają nam najlepszej oceny. Wynika z niego, że aż 25 proc. ankietowanych jest zupełnie niezaangażowanych w swoją pracę. To znacznie więcej niż na świecie, gdzie odsetek niezaangażowanych wynosi 14 proc. - alarmuje serwis pulshr.pl.

Co kryje się pod pojęciem "niezaangażowanego pracownika"? Serwis pulshr.pl wyjaśnia, że mowa o osobie, która regularnie wypowiada się o swojej firmie w sposób negatywny, jest gotowa zmienić pracę przy nadarzającej się okazji i nie jest skłonna do działania w imię firmy.

Kowalski nie angażuje się w pracę. Firmy mają problem

Badanie przeprowadziła firma Kincentric, która podczas pierwszy miesięcy pandemii koronawirusa analizowała doświadczenia pracowników, jak i ocenę działań ich pracodawców. U Polaków wyraźne było m.in. przeświadczenie, że w razie jakichkolwiek problemów nie mogą liczyć na pomoc pracodawcy.

Zobacz także: Rozmowy Putina z liderami Unii Europejskiej? Sceptyczny komentarz wiceszefa dyplomacji
NA ŻYWO

Badanie przeprowadzone przez Kincentric powinno być sygnałem ostrzegawczym dla polskich firm, by poprawić relacje z personelem. Zaangażowany pracownik wypowiada się bowiem korzystnie o swoim pracodawcy, zachęca innych do zatrudnienia w tym miejscu i chętnie podejmuje wysiłek na rzecz firmy.

Nasze analizy jednoznacznie pokazują, że inwestycja w zaangażowanie pracowników ma wysoki zwrot w wynikach biznesowych organizacji, pomaga ograniczać koszty wynikające z niższej absencji, rotacji, wypadkowości czy pracy złej jakości, ale przede wszystkim zwiększa poziom innowacji, satysfakcji i utrzymania klientów - mówi Magdalena Warzybok, dyrektor zarządzająca firmy badawczo-doradczej Kincentric Poland, cytowana przez pulshr.pl.
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Elektrownia jądrowa w Bełchatowie? Mieszkańcy są na "tak"
Jak przycinać wierzbę na pniu? Ważna zasada
Stoliczki wielkanocne. Dziś trudno sobie wyobrazić
Niemcy piszą o odkryciu w Polsce. "Rodzi wiele pytań"
Jak głęboko siać marchew? O tej zasadzie musisz pamiętać
Zarzucają mu "legion" dzieci. Elon Musk odpowiada
Przedświąteczny zgiełk w Broniszach. Polacy rzucili się na nowalijki
"Takie cudo na plaży". Od razu chwyciła za telefon
Skandal w niemieckiej armii. Generał uwikłany w romanse
Amerykanie czują niepokój. Niekorzystny sondaż dla Trumpa
Rzeczniczka Donalda Trumpa nazwana hipokrytką. Miała sukienkę "made in China"?
18 kwietnia się zacznie. Mknie do Polski znad Włoch
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić