Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Ekspert nie ma wątpliwości. To już koniec takich promocji

3

Wiceprezes grupy Blix Marcin Lenkiewicz spostrzegł w rozmowie z Radiem ZET, że "z roku na rok promocji jest coraz mniej". Jednocześnie zaznaczył, że ich zasady się zmieniają. Tak będzie również w najbliższym czasie.

Ekspert nie ma wątpliwości. To już koniec takich promocji
Zdjęcie poglądowe (Adobe Stock)

Wątek promocji budzi sporo emocji. Klienci zastanawiają się, czy rzeczywiście pozwalają one na to, by złagodzić skutki inflacji, czy może jednak bardziej są chwytami marketingowymi.

Tymczasem jeden z ekspertów zapowiada nowe oblicze promocji. Nacisk nie będzie kładziony już na obniżki cen, ale na zaoferowanie wartości dodanej. Chodzi o możliwość wygrania np. samochodu czy gotówki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Robisz zakupy z listą? "Mam sposób na oszczędzanie mojej babci. To ma sens"

Nad wątkiem promocji Marcin Lenkiewicz, który specjalizuje się w dziedzinie promocji organizowanych w sieciach handlowych, pochylił się w podcaście "Biznes. Między wierszami". - Polskie sieci handlowe są mistrzami w tworzeniu promocji. Między wierszami są w stanie tak poukładać ofertę i asortyment, który chcą komunikować, aby był on atrakcyjny dla klienta. W praktyce oznacza to, że na okładkach gazetek, w reklamach pokazują te najlepsze produkty, na których niekoniecznie muszą zarobić, ale są one superatrakcyjne - zaznaczał, cytowany przez radiozet.pl.

Są badania, które mówią, że te produkty przyciągają ludzi do sklepów. To są tłuszcze, masło, mleko, ale także bardzo często piwo, woda czy pieluchy. Promocje na te produkty będą bardzo atrakcyjne i sieci handlowe mogą zejść ze swojej marży, na tych produktach nie zarobić, ale na koniec dnia klienci przyciągnięci do sklepu mogą tam zrobić całe zakupy, biorąc produkty z całego asortymentu. "Mądre głowy" w sieciach handlowych to układają - podkreślał.

Mniej promocji. Sklepy zmieniają taktykę

Wiceprezes grupy Blix zauważył też, że z roku na rok promocji jest coraz mniej. - Sieci handlowe i producenci muszą kreatywnie zastanawiać się, w jaki sposób znowu przyciągnąć uwagę konsumenta - tłumaczył.

Pojawiło się bardzo dużo konkursów i myślę, że w przyszłym roku to będzie powtórzone. Na pewno możemy się przygotować, że będzie coraz więcej konkursów konsumenckich, z wartością dodaną w postaci możliwości wygrania gotówki, którą można będzie od razu wykorzystać - zakończył Lenkiewicz.
Autor: MDO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 18.01.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Pociąg pędził prawie 300 km/h. 40-latek jechał między wagonami
Kontrowersyjne oświadczenie nt. sprzętu WOŚP. Prawniczka: nie mają mocy prawnej
Zagrożenie zdrowia i życia. Rodzina błaga o pomoc w odnalezieniu 22-latki
Nowy kalendarz ferii zimowych. "Ceny spadną"
Dramatyczna akcja służb na Podkarpaciu. Przysypany mężczyzna
Seniorzy masowo tracą pieniądze. Myślą, że idą na bezpłatne badania
Iga Świątek zagra w kolejnej rundzie. Teraz mecz z Niemką
Chleb ze smalcem za 25, kiełbasa za 30. Ceny w Zakopanem
Zaginęła prawniczka z Lublina. Rodzina zwróciła się z apelem do kierowców
Termin mija w niedzielę. Koniec TikToka w USA
Jeździsz samochodem? Do tych miast lepiej się nie wybieraj
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić