Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Ekspert nie ma wątpliwości. To już koniec takich promocji

3

Wiceprezes grupy Blix Marcin Lenkiewicz spostrzegł w rozmowie z Radiem ZET, że "z roku na rok promocji jest coraz mniej". Jednocześnie zaznaczył, że ich zasady się zmieniają. Tak będzie również w najbliższym czasie.

Ekspert nie ma wątpliwości. To już koniec takich promocji
Zdjęcie poglądowe (Adobe Stock)

Wątek promocji budzi sporo emocji. Klienci zastanawiają się, czy rzeczywiście pozwalają one na to, by złagodzić skutki inflacji, czy może jednak bardziej są chwytami marketingowymi.

Tymczasem jeden z ekspertów zapowiada nowe oblicze promocji. Nacisk nie będzie kładziony już na obniżki cen, ale na zaoferowanie wartości dodanej. Chodzi o możliwość wygrania np. samochodu czy gotówki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Robisz zakupy z listą? "Mam sposób na oszczędzanie mojej babci. To ma sens"

Nad wątkiem promocji Marcin Lenkiewicz, który specjalizuje się w dziedzinie promocji organizowanych w sieciach handlowych, pochylił się w podcaście "Biznes. Między wierszami". - Polskie sieci handlowe są mistrzami w tworzeniu promocji. Między wierszami są w stanie tak poukładać ofertę i asortyment, który chcą komunikować, aby był on atrakcyjny dla klienta. W praktyce oznacza to, że na okładkach gazetek, w reklamach pokazują te najlepsze produkty, na których niekoniecznie muszą zarobić, ale są one superatrakcyjne - zaznaczał, cytowany przez radiozet.pl.

Są badania, które mówią, że te produkty przyciągają ludzi do sklepów. To są tłuszcze, masło, mleko, ale także bardzo często piwo, woda czy pieluchy. Promocje na te produkty będą bardzo atrakcyjne i sieci handlowe mogą zejść ze swojej marży, na tych produktach nie zarobić, ale na koniec dnia klienci przyciągnięci do sklepu mogą tam zrobić całe zakupy, biorąc produkty z całego asortymentu. "Mądre głowy" w sieciach handlowych to układają - podkreślał.

Mniej promocji. Sklepy zmieniają taktykę

Wiceprezes grupy Blix zauważył też, że z roku na rok promocji jest coraz mniej. - Sieci handlowe i producenci muszą kreatywnie zastanawiać się, w jaki sposób znowu przyciągnąć uwagę konsumenta - tłumaczył.

Pojawiło się bardzo dużo konkursów i myślę, że w przyszłym roku to będzie powtórzone. Na pewno możemy się przygotować, że będzie coraz więcej konkursów konsumenckich, z wartością dodaną w postaci możliwości wygrania gotówki, którą można będzie od razu wykorzystać - zakończył Lenkiewicz.
Autor: MDO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Bójka w Płocku z udziałem Kolumbijczyków. Prokuratura zabrała głos
Gwiazda betlejemska gubi liście? Ten domowy nawóz rozwiąże problem
Episkopat krytykuje edukację zdrowotną. "Jest sprzeczna z konstytucją"
To już pewne. Orban zapowiada, co zrobi z premierem Izraela
Polscy żołnierze w Korei Południowej. Trwają szkolenia
Zamiokulkas ma żółte liście? Wsadź to do doniczki, a problem zniknie
Czy grozi ci mandat, jeśli nie odśnieżysz auta? Odpowiedź nie jest oczywista
Pojechali na osiedle Czarnka. "O tym panu nie będę rozmawiał"
Przyspieszył nagranie z Putinem. Oto co zobaczył
Nowak o nowym przedmiocie w szkołach. "Trzeba stanąć do konkretnej walki"
Rosjanie wystrzelili tę rakietę po raz pierwszy. "To akt desperacji"
Nie żyje 14-letni piłkarz. Został zaatakowany nożem przez rówieśników
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić