Inwestycja PKP Intercity obejmuje pociągi Pendolino. "Rynek Kolejowy" podał, że spółka postanowiła zawrzeć umowę w trybie z wolnej ręki z producentem pociągów Alstom. To kwota ponad 4,2 mln zł. Dotyczy połowy z 20 pojazdów.
Przedsięwzięcie przewiduje wymianę wykładzin w dziesięciu pociągach Pendolino. Biuro prasowe PKP Intercity przekazało miesięcznikowi "Rynek Kolejowy", że jest to zabieg konieczny ze względu na stan obecnych wykładzin.
Wskazano dwa powody. Chodzi o kwestię "zużycia eksploatacyjnego (utrzymanie kontraktowe) oraz uszkodzeń kwalifikowanych jako 'wandalizm' — są to m.in. plamy z jedzenia, napojów i inne zabrudzenia trudne bądź niemożliwe do usunięcia [...]".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kosztowna wymiana wykładzin w PKP Intercity
"Rynek Kolejowy" zastanawiał się, jak to możliwe, że PKP ma samo ponieść koszty wymiany dywanów w Pendolino, skoro w umowie podpisanej 10 lat temu zwycięzca przetargu zapewniał, że będzie odpowiadał za ich utrzymanie przez 17 lat.
Dokument dotyczył dostarczenia 20 składów pociągów, a także ich utrzymania oraz budowy zaplecza technicznego w Warszawie. Umowa opiewała a na 2,64 mld zł.
Biuro prasowe PKP Intercity wyjaśniło, że przedstawiciele spółki kolejowej i firmy Astom dokonali kwalifikacji przyczyn. Następnie postanowiono, że PKP Intercity zapłaci za wymianę jednej połowy wykładzin, a za drugą - dostawca pociągów. Druga część wymiany dywanów rozpocznie się "po letnim szczycie przewozowym".
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.