Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek to dzień, w którym w sklepach obowiązują największe wyprzedaże w roku. To "święto" przyszło do nas ze Stanów Zjednoczonych i zyskuje na popularność.
Black Friday przypada zazwyczaj na ostatni piątek listopada, czyli dzień po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym roku jest to 24 listopada.
Dodajmy, że na przestrzeni ostatnich lat formuła Black Friday zaczęła się zmieniać. Dlatego obecnie możemy spotkać się także z Black Week lub Cyber Monday.
Czytaj więcej: Nie do wiary, co wymyśliła IKEA. Internauci drwią na potęgę
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
IKEA zmienia zasady "gry". Chodzi o Black Friday
Black Friday to święto konsumpcjonizmu. Sklepy wówczas zachęcają, żeby kupować dużo i kuszą sporymi obniżki cen. Jednak zupełnie coś innego proponuje Ikea.
Szwedzka firma zamiast kusić do kupowania kolejnych dóbr i usług postanowiła pokazać swoim klientom odmienne sposoby na zaoszczędzenie pieniędzy. Ciekawi?
"Green Black Friday"
Otóż od 2018 roku Ikea ma swój własny pomysł na Black Friday, który nazwała "Green Black Friday".
Tegoroczna kampania realizowana jest pod hasłem "To co dobre, niech się nie kończy". Ma ona inspirować nie tylko do niewyrzucania, ale również do odnawiania przedmiotów, które noszą ślady użytkowania.
Z okazji tzw. "Green Black Friday" na Klubowiczów i Klubowiczki IKEA Family czekają też konkurs i aktywności promujące zrównoważony tryb życia w domu.
W zorganizowanym konkursie każdy ma okazję podzielić się historią, jak dzięki własnym pomysłom i kreatywności, produkty IKEA zyskały nowe życie lub odświeżoną odsłonę. Nagrody to 300 indywidualnych konsultacji z doświadczonymi projektantami i projektantkami IKEA.
Dodatkowo, w sklepach stacjonarnych (oprócz IKEA Targówek), w soboty 18 i 25 listopada 2023 r., odbędą się kreatywne warsztaty dla dzieci "EkoKreacje: projektowanie i ozdabianie tekturowych mebli", na których maluchy będą miały okazję zaprojektować własne meble zgodnie z zasadami cyrkularnego wzornictwa.
Mało tego do końca listopada we wszystkich sklepach czekają także aktywności edukacyjne, między innymi cztery stacje z ciekawymi i zabawnymi historiami produktów ze wskazówkami jak o nie dbać na co dzień, by przedłużyć ich życie. Można się z nimi zapoznać poprzez zeskanowanie kodów QR umieszczonych w przestrzeni sklepu.
Czytaj również: Wydał 155 zł na jedzenie w Ikei. "Czar prysł"
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.