Aby otrzymać dodatek węglowy, trzeba wypełnić wniosek i złożyć go w urzędzie gminy. Formularz dostępny jest w internecie (tutaj >>>). Można go zatem wypełnić w domu, a następnie udać się z dokumentem do odpowiedniej instytucji.
W przypadku dodatku węglowego nie obowiązuje kryterium dochodowe. O 3 tys. zł można wnioskować bez względu na zarobki i na to, ile osób mieszka w ogrzewanym węglem domu.
Kto może ubiegać się o 3 tys. zł?
O dodatek węglowy starać mogą się gospodarstwa domowe, których głównym źródłem ogrzewania jest węgiel lub paliwa węglopochodne zawierające co najmniej 85 proc. węgla kamiennego.
Rozwiązanie to jest wymiernym wsparciem dla wielu polskich rodzin w obliczu narastającego wzrostu cen węgla - zaznacza Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Do kiedy należy złożyć wniosek o dodatek węglowy? - Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać do 30 listopada 2022 r. Dodatek będzie przysługiwał również gospodarstwom, które już zakupiły węgiel. Warunkiem jego otrzymania jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków - powiedziała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa, cytowana na gov.pl.
Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?
Na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska podano ważne informacje dotyczące wniosku o dodatek węglowy.
- Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację, do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
- Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
- Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
- Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
- Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
- Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.