W środę 26 maja Amazon oficjalnie ogłosił zakup MGM Studios za 8,45 miliarda dolarów. Jest to najśmielszy krok w branży rozrywkowej i doładowanie ambicji związanych z usługami VOD. Transakcja ta jest drugim co do wielkości przejęciem w historii Amazona, po zakupie Whole Foods za 13,7 miliarda dolarów w 2017 roku.
Amazon ma obszerny katalog 4 tys. filmów i 17 tys. programów telewizyjnych. Zarząd giganta ma nadzieję, że przejęcie MGM pomoże wzmocnić ofertę Amazon Studios oraz jego dział filmowy i telewizyjny.
Prawdziwą wartością finansową tej transakcji jest skarbnica własności intelektualnej w obszernym katalogu, który planujemy zmienić i rozwinąć wraz z utalentowanym zespołem MGM. Jest to bardzo ekscytujące i daje wiele okazji do opowiadania historii w wysokiej jakości - powiedział Mike Hopkins, szef Amazon Video i Amazon Studios
MGM jest producentem m.in. serii filmów o Jamesie Bondzie. W ofercie posiada także kultowe seriale m.in. "The Real Housewives", "Legalna Blondynka" czy "Shark Tank".
Amazon od dawna jest skłonny do dużych inwestycji w treści wideo jako strategii mającej na celu podtrzymanie członkostwa w Prime, które obecnie przekracza 200 milionów osób na całym świecie. Na treści wideo i muzyczne Amazon wydał w zeszłym roku 11 miliardów dolarów, porównywalnie w 2019 roku firma wydała 7,8 mld dolarów.
Szef Amazona Jeff Bezos argumentuje, że te inwestycje wzmacniają "efekt koła zamachowego" Amazona, ponieważ przyciągają więcej subskrybentów Prime, którzy z kolei wydają więcej na stronie.
Możliwość połączenia bogatej historii MGM z firmą Amazon to inspirujące połączenie - podsumował prezes MGM, Kevin Ulrich.
Amazon nie jest jedyną firmą, która próbuje przejąć ekskluzywne treści dla swojej własnej platformy. Inne firmy, takie jak Apple i Netflix, również starają się przyciągnąć znanych aktorów i reżyserów do tworzenia programów dla swoich platform w celu zachęcenia klientów do subskrypcji.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.