Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Jeff Bezos na zakupach. Szef Amazona wydał ponad 8 miliardów

52

Założyciel Amazona Jeff Bezos jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Jego firma oficjalnie ogłosiła zakup MGM Studios za 8,45 miliarda dolarów.

Jeff Bezos na zakupach. Szef Amazona wydał ponad 8 miliardów
Założyciel Amazona Jeff Bezos jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. (Getty Images)

W środę 26 maja Amazon oficjalnie ogłosił zakup MGM Studios za 8,45 miliarda dolarów. Jest to najśmielszy krok w branży rozrywkowej i doładowanie ambicji związanych z usługami VOD. Transakcja ta jest drugim co do wielkości przejęciem w historii Amazona, po zakupie Whole Foods za 13,7 miliarda dolarów w 2017 roku.

Amazon ma obszerny katalog 4 tys. filmów i 17 tys. programów telewizyjnych. Zarząd giganta ma nadzieję, że przejęcie MGM pomoże wzmocnić ofertę Amazon Studios oraz jego dział filmowy i telewizyjny.

Prawdziwą wartością finansową tej transakcji jest skarbnica własności intelektualnej w obszernym katalogu, który planujemy zmienić i rozwinąć wraz z utalentowanym zespołem MGM. Jest to bardzo ekscytujące i daje wiele okazji do opowiadania historii w wysokiej jakości - powiedział Mike Hopkins, szef Amazon Video i Amazon Studios

MGM jest producentem m.in. serii filmów o Jamesie Bondzie. W ofercie posiada także kultowe seriale m.in. "The Real Housewives", "Legalna Blondynka" czy "Shark Tank".

Amazon od dawna jest skłonny do dużych inwestycji w treści wideo jako strategii mającej na celu podtrzymanie członkostwa w Prime, które obecnie przekracza 200 milionów osób na całym świecie. Na treści wideo i muzyczne Amazon wydał w zeszłym roku 11 miliardów dolarów, porównywalnie w 2019 roku firma wydała 7,8 mld dolarów.

Szef Amazona Jeff Bezos argumentuje, że te inwestycje wzmacniają "efekt koła zamachowego" Amazona, ponieważ przyciągają więcej subskrybentów Prime, którzy z kolei wydają więcej na stronie.

Możliwość połączenia bogatej historii MGM z firmą Amazon to inspirujące połączenie - podsumował prezes MGM, Kevin Ulrich.

Amazon nie jest jedyną firmą, która próbuje przejąć ekskluzywne treści dla swojej własnej platformy. Inne firmy, takie jak Apple i Netflix, również starają się przyciągnąć znanych aktorów i reżyserów do tworzenia programów dla swoich platform w celu zachęcenia klientów do subskrypcji.

Zobacz także: Najbogatszy człowiek się rozwodzi. Pytamy, czy Polacy podpisują intercyzy
Autor: ESO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić