oprac. Beata Bialik| 
aktualizacja 

Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy

103

Kasy samoobsługowe to coraz częściej stosowane rozwiązanie, nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych. I choć z założenia mają przyspieszać obsługę klientów, czasem trudno korzystać z nich bez pomocy żywego człowieka. O to, co najbardziej denerwuje w kasach samoobsługowych klientów i klientki, zapytaliśmy w specjalnej ankiecie.

Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy
Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy (PAP, Wojciech Pacewicz)

Kto z nas nie zna takiego obrazka: wózek pełen zakupów, sznur klientów za nami czekających z niecierpliwością na swoją kolejkę, a kasa samoobsługowa, z której postanowiliśmy skorzystać, właśnie się zacięła.

Stoimy bezradnie w oczekiwaniu na kasjerkę, która pomoże bezdusznej maszynie w płynnej obsłudze klientów. Bo okazuje się, że mimo pierwotnego założenia, że kasy samoobsługowe usprawnią i przyśpieszą zakupy, okazuje się, że nie są one w stanie sprawnie działać bez pomocy człowieka.

Co jeszcze denerwuje klientów przy kasach samoobsługowych? Za pośrednictwem panelu badawczego Ariadna zadaliśmy to pytanie 1138 osobom powyżej 18 roku życia. Oto co nam odpowiedziały.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nauczyciel zarabia mniej niż kasjer. "To jest niepokojące"

Okazuje się, że dla ponad połowy ankietowanych (53 proc.) właśnie częste problemy techniczne w trakcie korzystania z kas samoobsługowych są najbardziej problematyczne.

W dalszej kolejności Polacy wymieniali problemy, jakie urządzenia mają z właściwą identyfikacją produktów i nie rozpoznają rodzaju pieczywa lub odmiany warzyw wybranych przez klienta. Na ten problem z kasami samoobsługowymi zwróciło uwagę aż 37 procent badanych osób.

31 procent narzekało na brak wsparcia personelu w sytuacjach problematycznych, a 14 procent respondentów stwierdziło, że obsługa urządzeń jest dla nich zbyt skomplikowana.

Okazuje się także, że z kasy samoobsługowej nigdy nie skorzystało aż 6 procent badanych, a dla 17 procent korzystanie z takiej metody robienia codziennych zakupów jest całkowicie bezproblemowe.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić