Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Beata Bialik | 
aktualizacja 

Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy

103

Kasy samoobsługowe to coraz częściej stosowane rozwiązanie, nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych. I choć z założenia mają przyspieszać obsługę klientów, czasem trudno korzystać z nich bez pomocy żywego człowieka. O to, co najbardziej denerwuje w kasach samoobsługowych klientów i klientki, zapytaliśmy w specjalnej ankiecie.

Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy
Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy (PAP, Wojciech Pacewicz)

Kto z nas nie zna takiego obrazka: wózek pełen zakupów, sznur klientów za nami czekających z niecierpliwością na swoją kolejkę, a kasa samoobsługowa, z której postanowiliśmy skorzystać, właśnie się zacięła.

Stoimy bezradnie w oczekiwaniu na kasjerkę, która pomoże bezdusznej maszynie w płynnej obsłudze klientów. Bo okazuje się, że mimo pierwotnego założenia, że kasy samoobsługowe usprawnią i przyśpieszą zakupy, okazuje się, że nie są one w stanie sprawnie działać bez pomocy człowieka.

Co jeszcze denerwuje klientów przy kasach samoobsługowych? Za pośrednictwem panelu badawczego Ariadna zadaliśmy to pytanie 1138 osobom powyżej 18 roku życia. Oto co nam odpowiedziały.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nauczyciel zarabia mniej niż kasjer. "To jest niepokojące"

Okazuje się, że dla ponad połowy ankietowanych (53 proc.) właśnie częste problemy techniczne w trakcie korzystania z kas samoobsługowych są najbardziej problematyczne.

W dalszej kolejności Polacy wymieniali problemy, jakie urządzenia mają z właściwą identyfikacją produktów i nie rozpoznają rodzaju pieczywa lub odmiany warzyw wybranych przez klienta. Na ten problem z kasami samoobsługowymi zwróciło uwagę aż 37 procent badanych osób.

31 procent narzekało na brak wsparcia personelu w sytuacjach problematycznych, a 14 procent respondentów stwierdziło, że obsługa urządzeń jest dla nich zbyt skomplikowana.

Okazuje się także, że z kasy samoobsługowej nigdy nie skorzystało aż 6 procent badanych, a dla 17 procent korzystanie z takiej metody robienia codziennych zakupów jest całkowicie bezproblemowe.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Groźna sytuacja na pokładzie samolotu. Ursula von der Leyen udzieliła pierwszej pomocy pasażerowi
Uchodzi za znienawidzonego. Jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej
Idealne do smażenia i do kanapek. Przepis na masło klarowane
Oburzyły ją seks-gadżety w chińskim markecie. Mieszkanka Gdańska prosi o interwencje
Kosmiczna kwota. Tyle Rafael Nadal zarobił na kortach
Mają polskie korzenie. Będą kanonizowani. Papież podjął decyzję
Basen w Wielkopolsce zamknięty do odwołania. Wykryto groźną bakterię
Tajemnicze symbole na drzewach w Skandynawii. Kryją mroczną przeszłość
Rosjanie pokazali cel ataku jądrowego w Polsce. Gen. Polko: Sieją strach
Polacy jadą za granicę. Sprawdzamy, gdzie w tym roku można taniej polecieć
Kłopoty byłego reprezentanta Polski. Został zatrzymany przez CBA
Patent na zamrożone szyby w aucie. Zapomnij o skrobaniu
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić