Kaufland informuje o oszustach żerujących na klientach słynnej sieci hipermarketów. Do niektórych osób przychodzą wiadomości e-mail sugerujące, że wysłała je niemiecka firma. Okazuje się, że to oszuści, którzy podrabiają logo firmy i podszywają się pod jej dział komunikacji i promocji.
Czytaj także: Stało się. Tylko spójrzcie, co zrobił Lidl
Złodzieje informują swoje ofiary, że rzekomo wygrały nagrodę pieniężną. - Jesteś dziś szczęściarzem! Gratulacje! Pana adres e-mail został wybrany przy użyciu specjalnej procedury - piszą w mailu.
Nagrodą ma być bon do wydania w Kauflandzie. Pierwsze wiadomości otrzymali Niemcy, jak podaje "Polski Obserwator". Wartość nieprawdziwej nagrody to 500 euro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kaufland ostrzega klientów. Uwaga na oszustów
Treść wiadomości brzmi następująco: - Udało Ci się. Przeszedłeś dalej. Miło nam poinformować, że jesteś jednym z czterech uczestników finałowego losowania bonu do Kauflandu o wartości 500 euro - czytamy.
Czytaj także: Tyle kosztuje cukier w Niemczech. Skończyło się
Aby "odebrać wygraną" należy wypełnić ankietę, w której podajemy dane wrażliwe. - Wiadomość NIE jest oficjalną wiadomością od Kauflandu - ostrzega firma.
Jest to fałszywe konto, za pomocą którego operatorzy próbują zebrać wrażliwe dane. Nie mamy z tym nic wspólnego i jest to oszustwo! - informuje sieć.
Czytaj także: Skąd rząd weźmie na 13. emerytury? Lepiej usiądźcie
Grupa handlowa przeprasza za niedogodności i informuje, że wyjaśnia zaistniałą sytuację. - Prowadzimy już dochodzenie w tej sprawie i prosimy, aby pod żadnym pozorem nie wprowadzać tam swojej karty kredytowej ani innych danych osobowych - piszą jej przedstawiciele.
Jeśli macie Państwo jeszcze jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy, prosimy o kontakt. Przepraszamy za wszelkie powstałe niedogodności.