Zakupy drożeją z roku na rok i z miesiąca na miesiąc
Niestety, to nie są dobre wiadomości. Jak podaje Business Insider, uśredniona kwota za koszyk zakupowy ASM Sales Force Agency, w marcu 2024 wynosiła 292,87 zł - o 5,65 zł więcej, niż w lutym. Wzrost cen zanotowało siedem sieci, a spadek sześć.
Jednak w perspektywie rok do roku ceny zmieniły się w aż dziewięciu z 13 sieci handlowych. W sześciu sieciach średnie ceny całego koszyka wyniosły ponad 300 zł.
Największe podwyżki względem lutego br odnotowano w Lidlu (21,84 proc.) a największy spadek cen zaliczył Kaufland (4,91 proc.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cena koszyka w Lidlu w marcu 2024 r. była aż o 27,22 zł wyższa, niż w marcu 2023 r. To podwyżka o 10,7 proc.
Pojawiły się jednak spadki cen, przede wszystkim zanotowała je Biedronka (18,08 proc.), Selgros Cash & Carry (4,49 proc.) i Kaufland (1,8 proc.).
Czytaj także: Robisz zakupy w Lidlu? Bardzo ważne wieści
Nowy lider niskich cen
Po wielu miesiącach Auchan stracił pozycję najtańszego na rynku. Jego miejsce zajęła Biedronka ze średnim kosztem koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w kwocie 229,03 zł. To i tak o 11,15 zł drożej od najtańszego koszyka z lutego br., który należał do Auchan.
Obecnie Auchan zajmuje drugie miejsce w rankingu, a podium zamyka Lidl. Po przeciwnej stronie rankingu uplasowała się sieć Netto, gdzie uśredniona cena koszyka to aż 331,07 zł.
W zestawieniu cen wzięto pod uwagę 40 produktów różnych kategorii. Z nich jasno wynika, że w ujęciu rok do roku podrożało 6 z 10 analizowanych kategorii produktów. To chemia domowa i kosmetyki, produkty sypkie, słodycze, dodatki, używki oraz piwo. Jednak liderem podwyżek są słodkie napoje, których wzrost cen wyniósł aż 14,09 proc.
Czytaj także: Kupujesz w Biedronce? Koniecznie musisz o tym wiedzieć
Dla odmiany potaniały produkty tłuszczowe, mrożonki, mięso, wędliny, ryby i nabiał.