Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Lider zdetronizowany. To tutaj zapłacicie najmniej za zakupy

14

Przez wiele miesięcy w rankingu firmy ASM Sales Force Agency na pierwszym miejscu najtańszych sklepów utrzymywał się Auchan. To się jednak zmieniło. Na podium znalazły się dwa dyskonty. Z kolei najdroższe zakupy mają być w sieci Netto.

Lider zdetronizowany. To tutaj zapłacicie najmniej za zakupy
Auchan stracił pozycję lidera na rzecz Biedronki (East News, Artur Szczepanski/REPORTER)

Zakupy drożeją z roku na rok i z miesiąca na miesiąc

Niestety, to nie są dobre wiadomości. Jak podaje Business Insider, uśredniona kwota za koszyk zakupowy ASM Sales Force Agency, w marcu 2024 wynosiła 292,87 zł - o 5,65 zł więcej, niż w lutym. Wzrost cen zanotowało siedem sieci, a spadek sześć.

Jednak w perspektywie rok do roku ceny zmieniły się w aż dziewięciu z 13 sieci handlowych. W sześciu sieciach średnie ceny całego koszyka wyniosły ponad 300 zł.

Największe podwyżki względem lutego br odnotowano w Lidlu (21,84 proc.) a największy spadek cen zaliczył Kaufland (4,91 proc.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Są już polskie truskawki! Porównaliśmy te z bazaru i Biedronki

Cena koszyka w Lidlu w marcu 2024 r. była aż o 27,22 zł wyższa, niż w marcu 2023 r. To podwyżka o 10,7 proc.

Pojawiły się jednak spadki cen, przede wszystkim zanotowała je Biedronka (18,08 proc.), Selgros Cash & Carry (4,49 proc.) i Kaufland (1,8 proc.).

Nowy lider niskich cen

Po wielu miesiącach Auchan stracił pozycję najtańszego na rynku. Jego miejsce zajęła Biedronka ze średnim kosztem koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w kwocie 229,03 zł. To i tak o 11,15 zł drożej od najtańszego koszyka z lutego br., który należał do Auchan.

Obecnie Auchan zajmuje drugie miejsce w rankingu, a podium zamyka Lidl. Po przeciwnej stronie rankingu uplasowała się sieć Netto, gdzie uśredniona cena koszyka to aż 331,07 zł.

W zestawieniu cen wzięto pod uwagę 40 produktów różnych kategorii. Z nich jasno wynika, że w ujęciu rok do roku podrożało 6 z 10 analizowanych kategorii produktów. To chemia domowa i kosmetyki, produkty sypkie, słodycze, dodatki, używki oraz piwo. Jednak liderem podwyżek są słodkie napoje, których wzrost cen wyniósł aż 14,09 proc.

Dla odmiany potaniały produkty tłuszczowe, mrożonki, mięso, wędliny, ryby i nabiał.

Autor: EWS
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 21.11.2024 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nakaz aresztowania Netanjahu. "Istotny krok w kierunku sprawiedliwości"
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Wrocławski McDonald's podbija sieć. Kolorowe neony, światła i tłumy klientów
Zobaczył tygrysa pod domem. Przerażające nagranie z Chin
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Ōkunoshima. Tajemnicza wyspa królików z mroczną przeszłością
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić