1 lipca wystartuje nabór wniosków o świadczenie w ramach programu "Dobry Start". Ta inicjatywa pozwala na uzyskanie jednorazowego dofinansowania rzędu 300 zł na wyprawkę szkolną.
Warto wyraźnie zaznaczyć, że przyznanie i wypłata środków nie jest w żaden sposób uzależniona od dochodów uzyskiwanych w danej rodzinie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pieniądze powinny zostać przeznaczone na zakup podręczników, zeszytów oraz innego niezbędnego wyposażenia do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych czy też innych placówkach edukacyjnych.
Wnioski w programie "Dobry Start" można składać między 1 lipca, a końcem listopada 2024 roku. Jeśli trafi on do nas do końca sierpnia, to jest gwarancja, że pieniądze zasilą konto rodzica maksymalnie do końca września - zaznaczył Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego, cytowany przez nto.pl.
Wsparcie wypłacane jest raz w roku - na dziecko uczące się w szkole aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnością.
"Dobry Start". Jak złożyć wniosek?
O świadczenie wypłacane w ramach programu "Dobry Start" można zabiegać wyłącznie przez internet - za pomocą aplikacji mobilnej mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub bankowości elektronicznej czy też portalu Emp@tia.
Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300 plus. Jest intuicyjny i prowadzi użytkownika przez wszystkie etapy składania dokumentu. Ważne, by oprócz wielu danych, podać poprawny numer rachunku bankowego, na który ma wpłynąć świadczenie. Ponadto należy wskazać adres mailowy oraz numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku - oznajmił Szczurek.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.