Maylily, polska firma zajmująca się sprzedażą produktów dla najmłodszych, zarzuca Smykowi wykorzystanie autorskich pomysłów na szablon graficzny kocyków.
Prawdopodobieństwo przypadkowego zaprojektowania identycznego szablonu jest minimalne. Tymczasem bardzo podobny wzór, jakim obszyto kocyk Maylily, znalazł się na produkcie dostępnym w sklepach Smyk.
Działanie Smyka było dla nas bardzo bolesne, tym bardziej że zidentyfikowali je klienci i musiałam włożyć wiele wysiłku, by wytłumaczyć im zaistniałą sytuację. Niektórzy myśleli, że to nasze kocyki są sprzedawane w sieci - powiedziała w rozmowie z WP Finanse Katarzyna Mitas, właścicielka marki.
Firma skontaktowała się ze Smykiem i wystąpiła z wnioskiem m.in. o zaprzestanie sprzedaży produktów opatrzonych spornym wzorem. Smyk zadeklarował, że produkt zostanie wycofany ze sprzedaży. Tak się jednak nie stało.
Sprzedaż kocyków w Smyku póki co wstrzymał sąd, na wniosek Maylily. Teraz będzie musiał rozstrzygnąć spór obu firm.
Do sprawy odnosi się też Smyk. Firma tłumaczy, że sprawa zaczęła się w połowie zeszłego roku. Smyk z Maylily miał próbować negocjować. Wstrzymał też sprzedaż kocyka. Zdaniem sieci Katarzyna Mitas miała jednak "niespotykanie wygórowane roszczenia". Smyk twierdzi też, że prowadził długą korespondencję z jej sklepem. Proszono w niej m.in. o czas na wyjaśnienie sprawy.
To jednak nie wszystko. Smyk po oświadczeniu, jakie Maylily opublikowało na swojej stronie, zamierza wytoczyć sklepowi pozew.
Informacje zamieszczone w oświadczeniu Maylily noszą znamiona zniesławienia i godzą w dobre imię spółki - czytamy.
Smyk skupia ponad 200 sklepów w całej Polsce. Dodatkowo sieć posiada łącznie 29 sklepów własnych w Rumunii i na Ukrainie, oraz 10 sklepów franczyzowych na Bliskim Wschodzie. Natomiast Maylily to mała firma, powstała w 2012 roku, zajmująca się sprzedażą produktów dla dzieci.