Polskie firmy chcą w 2022 roku postawić na podnoszenie marży. Z danych Polskiego Instytutu ekonomicznego wynika, że aż 42 proc. firm planuje waśnie taki krok w tym roku. Zwiększenie marży, które ma pomóc w zwiększeniu rentowności biznesu, jest istotne w planach firm z sekcji Przetwórstwo przemysłowe (57 proc.), Transport i gospodarka magazynowa (51 proc.) oraz z sekcji Działalność związana z zakwaterowaniem i gastronomią (49 proc.).
Na szczęście firmy nie mają w planach jedynie podnoszenia swojej marży. Z danych PIE wynika, że na dwóch pierwszych miejscach znalazły się zacieśnianie relacji z klientami (59 proc.) i zwiększanie marży (42 proc.).
Na kolejnych pozycjach wymieniane są działania wspierające sprzedaż, obejmujące wprowadzanie do oferty nowych produktów i usług, inwestycje w rozpoznawalność marki oraz wydatki na marketing (plany ponad 30 proc. firm).
W 2022 roku więcej firm chce postawić na robotyzację i cyfryzację. Planują to głównie duże przedsiębiorstwa. Jak zaznacza PIE – o tym fakcie świadczy fakt, że na automatyzację procesu produkcji/usług wskazało 32 proc. firm (17 proc. w 2021 r.), zakup oprogramowania i baz danych planuje 27 proc. przedsiębiorstw (21 proc. w 2021 roku), wdrożenie robotów przemysłowych/kobotów planuje 20 proc. firm (9 proc. w 2021 r.). Aż 31 proc. form chce zwiększyć wydatki na badania i rozwój.