Mają dość niskich pensji
Osoby obsługujące klientów odczuwają mniejszą satysfakcję z wynagrodzenia niż z pracy, wynika z badań Pracuj.pl. Jednocześnie co trzeci pracownik (28 proc.) respondentów jest niezadowolonych z zarobków.
Czytaj także: Nowa pensja minimalna. Ile wyniesie? Rząd podjął decyzję
Tym samym 33 proc. badanych pracowników obsługi klienta poszukuje nowej pracy. Na taki krok decydują się z powodu niskich zarobków. Ich podejścia nie zmienia fakt, że aż 63 proc. z nich ceni i chwali sobie pracę z klientem.
Jest jednak druga strona medalu. Ponad połowa respondentów twierdzi bowiem, że ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w relacjach z klientami.
Wsparcie pracodawcy
Niespełna połowa badanych potwierdza, że dostała wsparcie od pracodawcy w zakresie relacji z klientami. 45 proc. respondentów wskazuje jednocześnie, że zostało dobrze wyszkolonych w zakresie kontaktów z nimi.
Czytaj także: Dzwonisz do pracownika po godzinach? Dostaniesz karę
Mniej, bo 40 proc. tłumaczy, że pracodawca przekazał im wskazówki, jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami. Eksperci wskazują natomiast, że zwłaszcza w przedświątecznym okresie wsparcie pracodawców jest kluczowym elementem pracy przy klientem.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.