Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Polacy rozkochali się w nich na nowo. Szybkie jedzenie wraca do łask

14

Jak wynika z raportu UCE Research i Proxi.cloud, Polacy znów chętnie korzystają z ofert restauracji typu fast food. Lokale notują spory wzrost liczby klientów, na co wpływ ma m.in. znacząca redukcja inflacji.

Polacy rozkochali się w nich na nowo. Szybkie jedzenie wraca do łask
Polacy coraz częściej korzystają z oferty restauracji typu fast food. (Adobe Stock, ANDREW BURSTEIN)

Restauracje fast food to miejsca, w których możemy szybko zaspokoić swój głód. Choć te lokale mają spore grono przeciwników, podnoszących m.in. argument niezbyt wysokiej jakości posiłków, to najnowsze dane pokazują, że Polacy chętnie korzystają z ich usług.

Fast foody wracają do łask? Raport mówi wprost

Jak wynika z raportu firm UCE Reseatch i Proxi.cloud, od początku tego roku lokale szybkiej obsługi odnotowują zauważalny wzrost ruchu. W pierwszym kwartale tego roku wyniósł on 4,7 proc. w ujęciu rok do roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czyszczenie grilla w McDonald’s po całym dniu pracy. Nagranie to hit sieci

Lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka zanotowały wzrost o 6,5 proc., z kolei pizzerie - o 3,1 proc. Zwiększyła się także liczba klientów - w tym wypadku mowa o 4,5 proc. odwiedzających więcej w stosunku do początku 2023 r.

Średni czas wizyty w lokalu typu fast food to 24 minuty i 21 sekund. Miesięczna, średnia liczba wizyt przeciętnego Polaka w takich restauracjach to 4,75, a łączny czas wizyt to 1 godzina i 56 minut. Stosunkowo rzadko korzystamy natomiast z oferty na wynos - udział krótkich wizyt to zaledwie 21,7 proc.

Analitycy tłumaczą wzrost ruchu w restauracjach typu fast food korzystnymi czynnikami rynkowymi. Wskazują oni m.in. na inflację, która utrzymuje się na znacznie niższym poziomie, niż jeszcze rok temu.

Wysoka inflacja doprowadziła do ograniczenia wydatków na produkty i usługi inne niż podstawowe. Jej spadek w ostatnich miesiącach przyczynił się do poprawy nastrojów konsumenckich i większej skłonności do korzystania z takich usług, jak stołowanie się poza domem - twierdzi dr Nikodem Sarna z Proxi.cloud.

Fachowcy zauważają także zwiększający się dochód rozporządzalny Polaków, dzięki czemu mogą pozwolić sobie na częstsze wizyty w fast foodach. Co więcej, oczekują oni dalszych wzrostów w branży, o ile nie nastąpią tąpnięcia na rynku pracy, a inflacja pozostanie na niskim poziomie.

Autor: ACG
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nie chciał dać pieniędzy. Wstrząsające sceny w Nowym Targu
Zdecydowali się na zablokowanie Facebooka. Podali powody
Pilny apel policji. Szukają zaginionej Anity Hurbańczuk
Sprzedali zatrutą galaretę. Oto co grozi małżonkom
Rosyjskie drony zaatakowały. Mikołajów i Krzywy Róg pod ostrzałem
Kiedy siać koper? Nie zrób tego za wcześnie
Przygotowania do pochówku papieża? "Watykan ma swoje procedury"
Kontrole abonamentu RTV. Wiadomo w jakich godzinach pukają do drzwi
Zaginięcie Beaty Klimek. Policja przed domem Jana Klimka
Pożary w Japonii. Ponad 600 hektarów w ogniu
Leśnik: To nie są "biedne sierotki". Grożą za to surowe kary
Rowerzysta wjechał na pasy. Dramatyczne sceny
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić