Państwowa Administracja Regulacji Rynku w Chinach wymaga od firmy Tesla wycofania prawie 300 000 pojazdów Model 3 i Model Y z chińskiego rynku. Decyzja ta jest spowodowana licznymi usterkami w pojazdach amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych. Według komunikatu na stronie regulatora chodzi o 35 665 samochodów Model 3 sprowadzonych do Chin od 12 stycznia 2019 r. do 27 listopada 2019 r.
Najwięcej wycofanych ma być samochodów Model 3, które amerykański koncern wyprodukował od grudnia 2019 r. do czerwca 2021 r. Łącznie Tesla ma pozbyć się 211 256 samochodów tego modelu. Tesla ma także wycofać 38 599 samochodów Model Y wyprodukowanych w Chinach od 1 stycznia 2021 do 7 czerwca 2021 - wynika z oświadczenia opublikowanego na stronie chińskiej Państwowej Administracji Regulacji Rynku.
Problem z systemem wspomagania jazdy
W opinii chińskiego urzędu, system wspomagania jazdy może nie działać odpowiednio w wielu samochodach, powodując nagłe przyspieszenie pojazdu. Tesla sprzedała w maju 33 463 pojazdy wyprodukowane w Chinach. Oznaczało to wzrost o aż 29 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
To nie pierwszy problem tego koncernu w Państwie Środka. W marcu Chiny zabroniły użytkowania pojazdów Tesli na terenie tamtejszych obiektów wojskowych. Jak tłumaczyli przedstawiciele chińskich władz, decyzja miała związek z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa. Dotyczyły one głównie kamer montowanych w pojazdach Tesli.
Doskonale wyniki finansowe Tesla
Nawet mimo licznych problemów z samochodami Tesla w Chinach, koncern notuje doskonałe wyniki finansowe. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez firmę Kantar, dotyczącego najcenniejszych marek świata, Tesla uplasowała się na 47. pozycji z wartością na poziomie 42,6 mld dol.
Jest to najlepszy wskaźnik w branży samochodowej. Kolejny jej przedstawiciel to Toyota, która w rankingu znajduje się na 64. miejscu. Jeszcze niżej jest Mercedes-Benz i BMW, które uplasowały się odpowiednio na 67. i 71. miejscu rankingu.
Wzrost od 275 proc.
Jak informuje CNBC, firma Elona Muska urosła jednak względem poprzedniego roku aż o 275 proc., czyli zdecydowanie najwięcej spośród wszystkich stu klasyfikowanych marek. Zdecydowana większość firm może pochwalić się jedynie dwucyfrowym wzrostem wartości swoich marek.