Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Rząd ma plan. Tak chce "oswoić" Polaków z podwyżkami cen prądu

725

Rząd szykuje kampanię edukacyjną, która ma oswoić Polaków z drogim prądem. Akcję częściowo sfinansują koncerny energetyczne należące do Skarbu Państwa.

Rząd ma plan. Tak chce "oswoić" Polaków z podwyżkami cen prądu
Ceny prądu w górę. Rząd szykuje kampanię edukacyjną. Chce oswoić Polaków z wyższymi rachunkami (Adobe Stock, Proxima Studio)

Będzie kampania edukacyjna, która ma oswoić Polaków z podwyżkami cen prądu. Pośrednio zapłacą za nią koncerny energetyczne należące do Skarbu Państwa - podaje "Rzeczpospolita".

Kampanię zamówił Polski Komitet Energii Elektrycznej (PKEE), który reprezentuje interesy sektora energetycznego w Polsce, w tym przede wszystkim wielkich koncernów z udziałem Skarbu Państwa.

Chcemy zrobić kampanię edukacyjną, która pokaże Polakom, jak mogą się uchronić od podwyżek cen prądu, które są nieuchronne. Jak mogą zminimalizować ich skutki – powiedział "Rzeczpospolitej" Maciej Kość, dyrektor ds. komunikacji w PKEE.

Zobacz także: Trudny rok dla polskich rolników. Coraz gorsza sytuacja hodowców świń

Prąd drożeje, bo drożeją prawa do emisji dwutlenku węgla. Tymczasem energetyka w Polsce ciągle w ogromnej większości oparta jest na węglu. Dlatego też dla rodzimych koncernów produkcja energii staje się coraz droższa. Wyższe koszty - koniec końców -pokryją odbiorcy, czyli my wszyscy. Koncerny domagają się drakońskich podwyżek rzędu 10, 15, a nawet 20 procent.

Decydujący głos w tej sprawie należy do Urzędu Regulacji Energetyki. Jak przypomina "Rzeczpospolita", nawet jeśli zablokuje on podwyżki lub je złagodzi, to w górę pójdą ceny prądu dla odbiorców firmowych. Ci przerzucą je na klientów, więc i tak je odczujemy.

Kampanię edukacyjną, która ma nas z tym oswoić, przygotowuje agencja MSL. Dziennik skontaktował się z agencją, ale ta nie chce zdradzić szczegółów kampanii. Zasłania się tajemnicą handlową.

Jak czytamy, sam PKEE jeszcze nie wie, jakie będą koszty kampanii. To zależy od jej zakresu, a ten "dopiero się kształtuje". Wiadomo, że kampania będzie tłumaczyć Polakom, co wchodzi w skład ceny prądu. - Absolutnie nie chodzi tu o zamydlenie oczu – zapewnia nieoficjalnie w rozmowie z dziennikiem reprezentant jednego z koncernów energetycznych.

Autor: OPM
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić