pogoda
Warszawa

Rząd ma plan. Tak chce "oswoić" Polaków z podwyżkami cen prądu

725

Rząd szykuje kampanię edukacyjną, która ma oswoić Polaków z drogim prądem. Akcję częściowo sfinansują koncerny energetyczne należące do Skarbu Państwa.

Rząd ma plan. Tak chce "oswoić" Polaków z podwyżkami cen prądu
Ceny prądu w górę. Rząd szykuje kampanię edukacyjną. Chce oswoić Polaków z wyższymi rachunkami (Adobe Stock, Proxima Studio)

Będzie kampania edukacyjna, która ma oswoić Polaków z podwyżkami cen prądu. Pośrednio zapłacą za nią koncerny energetyczne należące do Skarbu Państwa - podaje "Rzeczpospolita".

Kampanię zamówił Polski Komitet Energii Elektrycznej (PKEE), który reprezentuje interesy sektora energetycznego w Polsce, w tym przede wszystkim wielkich koncernów z udziałem Skarbu Państwa.

Chcemy zrobić kampanię edukacyjną, która pokaże Polakom, jak mogą się uchronić od podwyżek cen prądu, które są nieuchronne. Jak mogą zminimalizować ich skutki – powiedział "Rzeczpospolitej" Maciej Kość, dyrektor ds. komunikacji w PKEE.

Zobacz także: Trudny rok dla polskich rolników. Coraz gorsza sytuacja hodowców świń
NA ŻYWO

Prąd drożeje, bo drożeją prawa do emisji dwutlenku węgla. Tymczasem energetyka w Polsce ciągle w ogromnej większości oparta jest na węglu. Dlatego też dla rodzimych koncernów produkcja energii staje się coraz droższa. Wyższe koszty - koniec końców -pokryją odbiorcy, czyli my wszyscy. Koncerny domagają się drakońskich podwyżek rzędu 10, 15, a nawet 20 procent.

Decydujący głos w tej sprawie należy do Urzędu Regulacji Energetyki. Jak przypomina "Rzeczpospolita", nawet jeśli zablokuje on podwyżki lub je złagodzi, to w górę pójdą ceny prądu dla odbiorców firmowych. Ci przerzucą je na klientów, więc i tak je odczujemy.

Kampanię edukacyjną, która ma nas z tym oswoić, przygotowuje agencja MSL. Dziennik skontaktował się z agencją, ale ta nie chce zdradzić szczegółów kampanii. Zasłania się tajemnicą handlową.

Jak czytamy, sam PKEE jeszcze nie wie, jakie będą koszty kampanii. To zależy od jej zakresu, a ten "dopiero się kształtuje". Wiadomo, że kampania będzie tłumaczyć Polakom, co wchodzi w skład ceny prądu. - Absolutnie nie chodzi tu o zamydlenie oczu – zapewnia nieoficjalnie w rozmowie z dziennikiem reprezentant jednego z koncernów energetycznych.

Autor: OPM
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 27.04.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Mikroplastik mamy we krwi. Najwięcej jest go u osób po udarze
Lotnisko w Norwich musiało zamknąć pas startowy. Wszystko przez awaryjne lądowanie
Przeżyła atak rekina. Na pomoc ruszyli nieznajomi
Oto co pasażer bmw pokazał w kierunku policji. Szybko się doigrał
Rekordowa aukcja listu z Titanica. Mówią, że był proroczy
Odprowadzasz deszczówkę? Musisz uważać. Kary nawet do 10 tys. zł
Weronika nie daje znaku życia od czterech dni. Trwają poszukiwania nastolatki
Lista najgroźniejszych bakterii szpitalnych. Jak się przed nimi chronić?
Nie żyje Bogdan Gumulak. Strażak przegrał walkę z nowotworem
Poleciał do Madrytu z dziewczyną i całą drużyną rugby. 21-letni Brytyjczyk zaginął
Kontrowersyjny gość w klubie golfowym Trumpa. Chce wybielaczem leczyć raka i Covid
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić