Już na początku roku, w lutym, niemieckie media informowały o zapowiedziach Adidasa. Firma postanowiła sprzedać jedną z ze swoich marek własnych - Reebok.
Po kilku miesiącach udało się znaleźć kupca. Jest nim amerykańska grupa Authentic Brands Group, która skupia marki odzieży luksusowej, ale i zwykłej oraz marki kosmetyczne.
Miliardy złotych za Reeboka
Jak donosi agencja Reuters, transakcja kosztowała grupę ABC 2,5 mld dolarów. To znacznie mniej niż koszt zakupu marki Reebok, na który w 2006 roku zdecydował się Adidas. Wtedy kwota ta opiewała na 3,6 mld dolarów.
Dążymy do zachowania integralności, innowacyjności i wartości Reeboka - w tym jego obecności w cegłach i zaprawach - powiedział Jamie Salter, założyciel oraz prezes ABG.
Adidas sprzedał Reeboka. Co dalej?
Jak podał niemiecki Adidas, sprzedaż nie wpłynęła na finansowe perspektywy firmy na bieżący rok ani na cele wyznaczone w ogłoszonej w marcu pięcioletniej strategii.
Marka Reebok miała pomóc Adidasowi wygrać pojedynek z firmą Nike, która jest jednym z największych producentów obuwia na świecie. Na amerykańskim rynku konkurencja jest jednak ogromna i zyski z marki Reebok z roku na rok zaczęły spadać.
Adidas dodał, sprzedaż Reeboka w pierwszym półroczu skoczyła do 823 milionów euro z 600 milionów rok temu, a marka zarobiła netto 68 milionów euro w porównaniu do 69 milionów straty netto w pierwszej połowie 2020 roku.