Po to rozwiązanie sięgają już podobno m.in. takie korporacje, jak McDonalds, Amazon czy Duolingo. Chodzi o zapewnienie transportu, który dowiezie kandydata na miejsce rozmowy. Wygodne, prawda? Ale jak się okazuje - również ryzykowne. A to dlatego, że firmy zamawiają swoich zaufanych i z góry opłaconych kierowców.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sam początek rekrutacji nie wzbudza podejrzeń - wysyłamy CV, które jest analizowane pod kątem naszych zdolności i tego, czy są one pożądane w nowym miejscu pracy. Jeśli tak - zostajemy zaproszeni na rozmowę. Potencjalny pracodawca wysyła po nas taksówkę.
Dzisiaj już na nikim nie robi wrażenia, czy przyjeżdża po niego korporacyjna taksówka czy też kierowca zatrudniony w firmie przewozowej. Praktycznie nigdy sami nie weryfikujemy takich osób. Zwłaszcza, jeśli ktoś nam taki przejazd funduje.
Jak się okazuje, wielkie korporacje potrafią takich kierowców zatrudniać w charakterze "tajniaków". Jeśli nie przejdziemy obserwacji, jakiej nas poddadzą - możemy nie dostać upragnionej posady. Po przejechaniu do miejsca docelowego kierowca spisuje specjalny raport, który przekazuje naszemu potencjalnemu pracodawcy.
Wiele potencjalnych zagrożeń
Z pozoru może się nam wydawać, że półgodzinna przejażdżka samochodem nie będzie niczym dla nas groźnym. Nic bardziej mylnego - taki transport może wiele o nas powiedzieć. Czy taksówkarz będzie na nas długo czekał, czy jesteśmy roztargnieni i będziemy się wracać po coś do domu oraz czy w czasie jazdy dzwonimy do kogoś i na przykład obgadujemy naszego potencjalnego pracodawcę.
To jednak nie koniec. Krótka przejażdżka może też zdradzić to, jacy jesteśmy w kontaktach międzyludzkich - czy zwracamy się w miły sposób do kierowcy? Kolejnym sprawdzianem może być sytuacja, gdy osoba za kółkiem pomyli trasę bądź utknie w korku. Czy wówczas zachowamy zimną krew, czy damy się wyprowadzić z równowagi?
Jak widać tzw. "test taksówki" może wiele powiedzieć o potencjalnym kandydacie - nawet więcej, niż test z kawą czy długopisem. Co o nim sądzicie?
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.