Social media marketing to termin, o którym dziś słyszał niemal każdy. To popularna metoda marketingu internetowego, stanowiąca część długofalowej strategii marketingowej. Na social media marketing składa się szereg działań realizowanych w obrębie serwisów społecznościowych. Każda z tych aktywności ma na celu przysporzenie korzyści danej firmie, m.in. zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększenia zaufania do marki, dystrybucję oraz promocję istotnych dla marki treści, kierowanie bezpośrednio na stronę internetową danej marki - co docelowo ma się przełożyć na większą sprzedaż (choć nie zawsze tak się dzieje).
Czytaj także: Jak oszczędzać pieniądze?
Social media marketing obejmuje także niekiedy płatne działania - mowa tu o dedykowanych kampaniach reklamowych prowadzonych na platformach społecznościowych, które realizuje się z pomocą odpowiednich narzędzi (np. Facebook Ads).
Social media - przykłady mediów społecznościowych na świecie
Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie "Digital 2023", na pierwszym miejscu wśród portali społecznościowych na świecie, patrząc pod kątem aktywnych użytkowników, jest od wielu lat ten sam lider - mowa oczywiście o Facebooku. Na drugim miejscu tej listy znajduje się YouTube, zaś na trzecim komunikator WhatsApp. Instagram, który wydawać by się mogło powinien znajdować się na drugim miejscu, uplasował się dopiero na 4 pozycji. Popularny zaś Tik Tok, zajmuje 6. miejsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według raportu, przeciętny użytkownik mediów społecznościowych korzysta z nich 2 godziny i 31 minut dziennie. Rekordzistami są Nigeryjczycy, który spędzają w SOme i na aktywnościach w aplikacjach średnio ponad 4,5 godziny.
Social media - przykłady najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce
W Polsce również największą popularnością cieszy się Facebook - ponad 88% internautów zadeklarowało, że aktywnie z niego korzysta. Dalej znajduje się komunikator Facebooka – Messenger, a potem Instagram, WhatsApp oraz Tik Tok.
Strategia social media
Chcąc osiągnąć sukces w social mediach, warto mieć dobrze opracowaną strategię. Strategia social media pomaga wyznaczyć cele biznesowe w mediach społecznościowych, a także kierunek i sposób działania. Dzięki opracowanemu planowi łatwiej jest wykonywać poszczególne kroki rozwoju firmy, a także dokonać analizy dotychczasowych działań. Z przemyślaną strategią nie traci się tak szybko zapału i łatwiej uniknąć popełniania błędów.
Czytaj także: Dieta ketogeniczna - na czym polega?
Dobrze przygotowana strategia social media powinna opierać się na mocnych stronach marki, wzmacniać potencjał, stanowiący bazę do dalszych działań. Jednocześnie warto znać swoje słabe strony, by wiedzieć, nad czym trzeba pracować i co ulepszać. W efekcie chodzi przecież o to, by jak najszybciej pozbyć się ograniczeń i utrudnień w funkcjonowaniu firmy.
Reklama w social mediach
Kluczowe pytanie brzmi zatem: jak stworzyć dobrą strategię w social mediach? Po pierwsze, powinno się zacząć od określenia grupy docelowej oraz jej potrzeb. W kolejnym kroku należy zadbać o odpowiedni kontent, czyli przygotowanie treści, na które jest zapotrzebowanie.
Treści dedykowane użytkownikom muszą zawierać elementy angażujące i budzące zainteresowanie odbiorców. Taki interesujący kontent tworzy się w specjalny sposób, np. poprzez wpisy na blogu, czy też publikację artykułów dotyczących najnowszych trendów. Dobrze sprawdzają się także krótkie materiały wideo na temat aktualnych wydarzeń. Podstawą jest oczywiście, by wszystkie treści były zrozumiałe dla użytkowników.
Strategia social media ma wiele zalet - bardzo korzystnie wpływa na utrzymanie relacji z klientami, ale także pomaga pozyskać nowych. Jest źródłem inspiracji i wsparciem; gdy zabraknie pomysłów na publikacje nowi klienci mogą dostarczyć pomysłów. Zdobycie nowych klientów odbywa się w tym przypadku za pomocą tworzenia reklam oraz dedykowanych promocji. Mile widziane jest także angażowanie się poszczególnych firm w dyskusje online.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.