- Wysokie zapotrzebowanie na pracowników obsługi klienta i sprzedaży bezpośrednio wpłynęło na rekordowy przyrost ofert, jaki obserwujemy w tym roku w kluczowych dla rynku kategoriach dotyczących pracy fizycznej i produkcyjnej - tłumaczy Paweł Świderski, dyrektor kategorii Praca w OLX w rozmowie z Interią.
Dane GUS są jednoznaczne, w 2021 roku najbardziej brakowało kasjerów i sprzedawców. Zapotrzebowanie na zawody związane z obsługą klienta, takie jak sprzedawca i kasjer, dotyczy całej Polski, a w niektórych regionach wręcz systematycznie rośnie - informuje z kolei portal wiadomoscihandlowe.pl.
Kandydaci do pracy w zawodach związanych z obsługą klienta lub handlem mogą nie tylko przebierać w ofertach pracy, ale również liczyć na szeroki wachlarz benefitów. Pośród nich należy m.in. wyróżnić premie, opiekę medyczną, dodatkowe ubezpieczenie czy kartę sportową.
Opinia na temat pracy fizycznej oraz związanej z obsługą klienta w badanych zawodach jest na ogół pozytywna. W pytaniu o to, czy jest ona ważna, 90 proc. osób ocenia ją co najmniej na równi z pracą umysłową świadczoną w ramach tej samej firmy.
Ponadto większość ankietowanych ocenia, że praca związana z obsługą klienta i sprzedażą przeszła ewolucję. Aż 85 proc. z nas uważa, że 10 lat temu praca w tym sektorze wyglądała zupełnie inaczej.
Okazuje się jednocześnie, że Polacy dobrze oceniają to, w jakim kierunku rozwija się rynek pracy fizycznej. Aż 42 proc. osób w ogóle nie kojarzy najbardziej poszukiwanych obecnie zawodów z jakimikolwiek świadczeniami pozapłacowymi.
Czytaj także: Klient zastrzelił kasjera. Poszło o maseczkę