Najważniejszą rolę odgrywają regały, na których znajdują się towary. Jeśli jeszcze tego nie wiecie, to cenna może okazać się wiedza, że na wysokości naszego wzroku zawsze ustawiane są najdroższe produkty.
Ponadto przy kasach zawsze znajdują się drobne rzeczy, które niewiele kosztują. Ich ustawienie również nie pozostaje bez znaczenia i ma nas skłonić do ich zakupu tuż przed opuszczeniem sklepu.
Muzyka, którą słyszymy w marketach, również nie jest dziełem przypadku. Liczne badania pokazały, że ma ona ogromne znaczenie dla naszych konsumenckich wyborów. Ważne jest tempo, jej rodzaj i poziom głośności.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dlatego latem możemy usłyszeć bardziej energetyczne brzmienia wprawiające nas w dobry nastrój, a zimą muzykę wolniejszą, bardziej relaksującą. Zawsze jednak ma ona nas skłonić do kupienia większej ilości produktów i "zostawienia" w sklepie wyższych sum pieniędzy.
Czytaj także: Genialny patent. Wystarczy owinąć majtki wokół szyi
Znaczenie ma także gra świateł i kolorów. Za pomocą odpowiedniego oświetlenia sprzedawcy są w stanie kontrolować naszą ścieżkę i kierować nami w taki sposób, abyśmy podążali określoną trasą.
W sklepach często czujemy przeróżne zapachy. Konkretne wonie mogą sprawić, że sprzedaż się zwiększy.
Badania pokazały, że kwiatowe zapachy mają na nas wpływ odprężający i wprawiający w dobry nastrój. Dlatego podczas zakupów jesteśmy bardziej spontaniczni, a przy tym podejmujemy mniej przemyślane decyzje.
Z kolei bardziej eleganckie zapachy, mogą się nam kojarzyć z większym prestiżem, przez co możemy uznać produkt za bardziej atrakcyjny.