Rewolucja w zakupach
Pierwsze takie rozwiązanie w Polsce może zaskakiwać, choć wcześniej z podobnego skorzystał m.in. Amazon uruchamiając sklepy w wersji "GO". Żabka Nano wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Działa to banalnie prosto.
Do sklepu dostaniemy się wyłącznie po okazaniu karty płatniczej, gdzie przed wejściem do Żabki Nano przykłada się ją do terminala. Ponadto przy pierwszej wizycie należy podać numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzenia zakupów. Po wykonaniu tej czynności drzwi otworzą się automatycznie.
Same zakupy zajmą nam tylko chwilę. Wystarczy zabrać rzeczy, które chcemy i opuścić sklep. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej.
Czytaj także: Masło za 10 złotych? Wkrótce to może być rzeczywistość
System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo - przekonują przedstawiciele sklepu.
Dzięki specjalnej konstrukcji modułowej placówkę możemy uruchomić w bardzo krótkim czasie, w Piasecznie trwało to ok. doby. Pilotaż zaplanowany jest w sieci Decathlon, cieszymy się, że wspólnie możemy budować nową wartość dla klientów – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.