Wina owocowe wracają do łask Polaków. Producenci tych trunków zrywają z wizerunkiem tanich "siepaczy". Jak zauważa "Rzeczpospolita", zmiana ta wymiernie odbiła się na sprzedaży. W tym roku Polacy wydadzą na wina owocowe ponad 640 mln zł.
To o 6 proc. więcej niż w 2020 roku - wynika z danych Euromonitor International. Polacy kupią ich w tym roku ponad 80 mln litrów (dane obejmują zarówno zakupy w sklepach, jak i w knajpach). Wśród producentów win owocowych dominują polskie firmy. Jak zauważa "RZ" - wśród najpopularniejszych są także japońskie wina ze śliwek.
Wciąż najpopularniejsze są wina gronowe, ale owocowe trunki to już 10 proc. rynku win w Polsce. Produkcja win owocowych jest szczegółowo określona ustawowo. Ostatnia nowelizacja ustawy pochodzi z 2011 roku. Obecnie trwają prace nad kolejną.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.